تخریب مدرسه وقفی بوشهر غیرقانونی است/ وعده احضار متخلفان به دستگاه قضایی
تخریب مدرسه وقفی بوشهر غیرقانونی است/ وعده احضار متخلفان به دستگاه قضایی
ندای استان: معاون استاندار بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان تاکید کردند: تخریب مدرسه وقفی عصمت بوشهر غیر قانونی و تخلف بوده است.

به گزارش ندای استان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: کار تخریب این مدرسه غیرقانونی و بدون حکم قانونی صورت گرفته است و افراد متخلف به دستگاه قضا احضار می‌شوند.

اکبر پورات در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تخریب یک فضای آموزشی در شهر بوشهر در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار داشت: پشت پرده تخریب مدرسه عصمت بوشهر، افرادی غیر مرتبط خودشان را به اداره اوقاف بوشهر نسبت داده‌اند.

پورات با اشاره به برآورد خسارت تخریب مدرسه عصمت بوشهر بیان کرد: برآورد خسارت مدرسه تخریبی انجام شده که از متخلفین باید گرفته شود.

وی افزود: تمامی کلیدهای مدرسه عصمت تحویل آموزش و پرورش شد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم به صورت ویژه پای کار آمده است.

پورات اضافه کرد: قرار شد سوله‌ای که سالم مانده شش کلاس درس آن برای اول مهر ماه ایجاد، تجهیز و آماده تحصیل ۲۰۰ دانش‌آموز این مدرسه شود.

وی از ساخت مدرسه جدید در محل مدرسه تخریبی عصمت خبر داد و بیان کرد: در سفر آتی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان بوشهر نسبت به ساخت مدرسه جدید اقدام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: قرار شد در نشست‌هایی اختلافات آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه در زمینه مدرسه عصمت برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هم در این جلسه گفت: با وجود یک سری هماهنگی ها برای رفع مشکل مدرسه عصمت بوشهر شاهد تخریب این مدرسه بودیم که این عمل غیرقانونی بوده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: در گام نخست توافق شد که این مدرسه توسط اداره کل اوقاف استان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا کلاس های درس دانش آموزان در آستانه مهر ماه در این مکان آغاز شود. همچنین عملیات ساخت بخش های تخریب شده نیز به زودی آغاز می شود.

Visited 5 times, 5 visit(s) today