بازگشایی کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک+عکس
بازگشایی کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک+عکس
ندای استان:کتابخانه عمومی عالیشهر و بخش کودک کتابخانه چغادک استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۹.۵ میلیارد ریال با حضور مدیرکل توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،کتابخانه عمومی شهدای گمنام عالیشهر و بخش کودک کتابخانه عمومی شهید آوینی چغادک پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی ظهر امروز با حضور مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و جمعی از مسئولان محلی بازگشایی شد.

اصغر گودرزی در این آیین اظهار کرد: در چند سال اخیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سمت ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌ها و بازطراحی کتابخانه‌ها حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های جدیدی که در کشور طراحی و افتتاح می‌شوند کمتر از کتابخانه‌های به روز دنیا نیستند و وقتی امکانات آنها را بررسی می‌کنیم نکته‌ای نیست که در کتابخانه‌های جدید دنیا وجود داشته باشد و کتابخانه‌های جدید ما فاقد آنها باشند.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به بازطراحی کتابخانه‌ها در استان بوشهر در سال‌های اخیر، افزود: استان بوشهر در بازه زمانی دو سال گذشته در زمینه بازطراحی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور پیشتاز بوده است.

وی میزان عضو و امانت کتاب و پویایی کتابخانه‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله نشانه پویایی و انگیزه بالای کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر است.

حیدر راهب نیز با بیان اینکه رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی بر بازطراحی کتابخانه‌ها و گسترش بخش‌های کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: ایجاد جلوه‌های بصری یکی از کارهایی است که افراد را جهت استفاده از کتابخانه ترغیب و تشویق می‌کند.

وی تصریح کرد: در بازطراحی کتابخانه‌ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می‌شود و هم اکنون در کتابخانه‌هایی که بازطراحی انجام گرفته به سبب زیبایی و جلوه‌های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقمندان به خصوص قشر کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است. سال گذشته با هزینه‌ای افزون بر ۳٫۵ میلیارد ریال بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی چغادک مورد بازطراحی و تعمیرات اساسی قرار گرفت و هم اکنون نیز برای طراحی بخش کودک و تجهیزات جدید این کتابخانه بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده که با امکانات به روز و استاندارد، آماده استفاده کودکان و علاقه‌مندان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: برای تعمیرات و اصلاحات ساختمانی و خرید تجهیزات جدید کتابخانه شهدای گمنام عالیشهر نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که طی آن، مخزن کتاب‌ها، سالن های مطالعه، بخش کودک، پیشخوان و سایر بخش‌ها مورد بازطراحی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مجموع برای بازطراحی و تعمیرات اساسی ، راه‌اندازی بخش کودک و تجهیزات جدید کتابخانه عمومی چغادک و تعمیرات و اصلاحات ساختمانی و خرید تجهیزات جدید کتابخانه شهدای گمنام عالیشهر ۱۹٫۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

Visited 13 times, 1 visit(s) today