افزایش استقبال دانش‌آموزان بوشهری از رشته های فنی
افزایش استقبال دانش‌آموزان بوشهری از رشته های فنی

ندای استان :مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش ندای استان،علی موحدی در اجلاس هم‌اندیشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افزایش استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در چند سال گذشته شماری از دانش‌آموزان علاقمند تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش امتیاز لازم در رشته‌های نظری نداشتند اما هم اکنون با وجود برخورداری از امتیاز لازم برای تحصیل در رشته‌های نظری ولی علاقمند به تحصیل در رشته‌های فنی هستند.

وی تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان بوشهر را ۱۳۳ واحد آموزشی دانست و بیان کرد: اکنون ۴۸ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مجموع دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های استان را نسبت به میانگین کشوری بالاتر دانست و افزود: در تلاش هستیم که این رقم برای دستیابی به این مهم افزایش یابد.

موحدی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است افزون بر ۲۰ فضای آموزشی استان به هنرستان فنی و حرفه‌ای تغییر کاربری کند و یا از همان ابتدا هنرستان ساخته شود تا برای هدایت دانش‌آموزان زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای ساحلی رشته‌های مرتبط دریا پایه ایجاد می‌شود گفت: در شهرستان‌های و مناطق فرا ساحل با توجه به بوم منطقه رشته‌هایی مانند کشاورزی ایجاد می‌شود تا دانش‌آموزان با نگاهی به تضمین شغلی آینده مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: پیش بینی می‌شود دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به سمت هنرستان‌ها گرایش بیشتری داشته باشند چون آزمون آنها داخلی است و این موضوع می‌تواند به ادامه تحصیل آنها تا دیپلم و پس از آن در رشته‌های دلخواه خود در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک کند.

موحدی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر و ۷ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دختر استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند افزود: تجهیزات در این رشته‌ها بروزرسانی شده و امیدواریم با وجود صنایع نفت و گاز، و صنعت دریا ، دانش‌آموزان به سمت این حرفه‌ها هدایت شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز هدف از این نشست را توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار ، و تربیت نیروی انسانی کارآفرین و مهارتی است.

بهمیاری با بیان اینکه بوشهر یک استان صنعتی با صنایع عظیم نفت و گاز و صنایع دریایی و نیروگاه اتمی است ادامه داد: وقتی آمار اشتغال در صنایع استان بررسی می‌شود نسبت به متوسط کشور ۱۲ درصد پایین‌تر است که یکی از دلایل آن عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی بیشتر است اضافه کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه دخترانه و پسرانه در ۳۴ رشته تحصیل می‌کنند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today