پروانه کسب های قدیمی تا پایان اردیبهشت اعتبار دارد
پروانه کسب های قدیمی تا پایان اردیبهشت اعتبار دارد

ندای استان:زارعی از فعالان حوزه اصناف خواست با توجه به مهلت باقی مانده در اسرع وقت با مراجعه به درگاه ملی مجوزها نسبت به دریافت شناسه یکتای خود اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: پروانه های کسب و کار قدیمی این استان تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار داشته و دارندگان این نوع پروانه باید در اسرع وقت نسبت به دریافت کد یکتا اقدام کنند.

رسول زارعی در گفت و گو با ایرنا در خصوص صدور شناسه یکتا و حذف پروانه های کسب کاغذی اظهار کرد: تاکنون سه هزار شناسه یکتا برای فعالان بخش اقتصادی بخش اصناف استان بوشهر در درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها ، دارندگان مجوزهای کسب و کار قدیمی و کاغذی باید تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ مجوز خود را از از درگاه ملی مجوزها به شناسه الکترونیکی تبدیل کنند چرا که مجوزهای کاغذی بعد از این زمان دیگر اعتبار نخواهند داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان بوشهر تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با ورود فقط سه کد ( شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کدپستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی ( شناسه یکتا ) دریافت کنند.

زارعی ادامه داد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارها در صورتی که مجوز الکترونیکی ( شناسه یکتا ) نداشته و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک ها به مشکل می‌خورند.

زارعی از فعالان حوزه اصناف خواست با توجه به مهلت باقی مانده در اسرع وقت با مراجعه به درگاه ملی مجوزها نسبت به دریافت شناسه یکتای خود اقدام کنند.