بوشهر میزبان بیش از ۵/۵ میلیون مسافر نوروزی/گناوه رتبه اول
بوشهر میزبان بیش از ۵/۵ میلیون مسافر نوروزی/گناوه رتبه اول

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت:یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، محوطه ها، بافت‌های تاریخی و سایر فضای تاریخی بوشهر استفاده کردند.

به گزارش ندای استان، سجادی منش افزود: با تمهیدات دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان و ظرفیت‌های اقامتی که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس، افزون بر ۱۵۶ سالن ورزشی برای مواقع اضطراری، ۳۵ مسجد و بقاع متبرکه، بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تخت اقامتی در بخش خصوصی، شماری خانه مبله و خانه مسافر بود سعی کردیم مسافران و گردشگران سفر خوبی را تجربه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در نوروز پذیرای ۵ میلیون و ۶۹۸ هزار مسافر و گردشگر در استان بودیم.

وی اضافه کرد: ۲۵ لنج و شناور تفریحی، و شماری قایق را نیز پیش بینی و مهیا شده بود که ۴۰۰ هزار گردشگر و مسافر از این ظرفیت دریایی استفاده کردند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم از اماکن تاریخی، محوطه ها، بافت‌های تاریخی و سایر فضای تاریخی بوشهر استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهربیان داشت: در طرح نوروزی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی استان بهره بردند ۴۵ ایستگاه فرهنگی، را دستگاه‌های فرهنگی، سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی آماده کردند و ۱۳ ایستگاه و اقامتگاه را هم اداره کل میراث فرهنگی در نوار ساحلی استان آماده کرده بود.

سجادی منش عنوان کرد: بیشترین شمار مسافران به ترتیب مربوط به گناوه، بوشهر، دیلم، عسلویه و تنگستان بوده است