۱۹ درصد فوتی های تصادفات در بوشهر مربوط به عابران پیاده است
۱۹ درصد فوتی های تصادفات در بوشهر مربوط به عابران پیاده است

ندای استان:سرهنگ صادقی بیان کرد: به خانواده‌ها و فرزندان عزیز توصیه می‌کنیم از هر گونه ورود و دویدن ناگهانی و بازی کردن در سطح سواره روها اجتناب کنند

به گزارش ندای استان،سرهنگ محمد صادقی ظهر چهارشنبه با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های پلیس راهور استان بوشهر، عبور عابران پیاده از سطح راه‌ها است که متأسفانه سالانه نزدیک به ۱۹ درصد از متوفیان فوتی استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از موتورسیکلت سواران دومین رتبه در بین جان باختگان را دارند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر افزود: با توجه به شلوغی معابر در این ایام منتهی به پایان سال و شروع سال جدید و ازدحام جمعیت در نقاط ساحلی و مرکزی شهرها و افزایش پیک ترافیک، شاهد تردد بی نظم عابران از سطح سواره روها هستیم و گاهی کم دقتی و نقض قوانین رانندگی از سوی عابران به ویژه کودکان زمینه ساز حوادث برای آنها شده است.

سرهنگ صادقی بیان کرد: به خانواده‌ها و فرزندان عزیز توصیه می‌کنیم از هر گونه ورود و دویدن ناگهانی و بازی کردن در سطح سواره روها اجتناب کنند، همچنین بزرگ‌ترها در هنگام عبور از عرض خیابان دست کودکان را در دست داشته و رفتار آنها را کنترل کنند.

و ی ادامه داد: هموطنان در هنگام عبور حتماً به مقررات رانندگی توجه کافی داشته و با هوشیاری عبور و شب هنگام از البسه رنگ روشن و یا علائم درخشان استفاده کنند تا رانندگان قبل از برخورد با آنها متوجه حضور عابر در سطح راه‌ها بشوند و برای عبور عرضی از مکان‌های مجاز و گذرگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر یادآور شد: توجه به مقررات رانندگی می‌تواند ضریب آسیب پذیری را کاهش داده و نوروز ۱۴۰۳، در امنیت کامل ترافیکی و با شادابی سپری شود، لذا رفتار آگاهانه و مسئولانه از سوی شهروندان یک امر اجتناب ناپذیر در ترافیک است.