رقیب آیت الله حسینی بوشهری از اصفهان آمد + جزییات
رقیب آیت الله حسینی بوشهری از اصفهان آمد + جزییات

ندای استان: دو کاندیدای نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر مشخص شدند

به گزارش ندای استان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی استان در مجلس خبرگان مجددا کاندیدا شده و از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت گردید. وی سابقه ریاست حوزه های علمیه کشور دارد و اکنون نایب رییس مجلس خبرگان می باشد.

نفر دوم این انتخابات در بوشهر که مورد تایید شورای نگهبان واقع شده، حجت الاسلام «عبدالرسول قاسمی کجانی» است.

وی در انتخابات دوره قبل در استان اصفهان کاندیدا شده بود که از میان ۱۰ کاندیدا، با کسب ۱۶۴ هزار و ۳۲۲ رای در رتبه هشتم قرار گرفت.

از سوابق وی می توان رییس پیشین مؤسسه آموزشی مجتهده امین، عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و معاون پژوهش جامعه المصطفی در این استان یاد کرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل و دکترای فقه حقوق است.

در دوره قبلی انتخابات مجلس خبرگان (سال ۱۳۹۴) نیز غلامرضا فیاضی با تغییر حوزه انتخابیه از قم به بوشهر، رقیب آیت الله حسینی بوشهر بود.

در انتخابات دوره چهارم خبرگان (سال ۱۳۸۵) نیز هاشم نیازی با تغییر حوزه انتخابیه اش از لرستان به بوشهر، با آیت الله حسینی بوشهری رقابت کرد. وی در دوره بعد از لرستان به مجلس خبرگان راه یافت.

نمایندگان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

دوره اول: میرزا ابراهیم دشتی

دوره های دوم و سوم: آیت الله عبدالنبی نمازی

دوره های چهارم و پنجم: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

گفتنی است تبلیغات رسمی نامزدهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند ادامه دارد و انتخابات آن همزمان با مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند برگزار می شود.