اگر می خواهید کار و کسبتان گره نخورد شناسه یکتا بگیرید
اگر می خواهید کار و کسبتان گره نخورد شناسه یکتا بگیرید

ندای استان: برای اخذ شناسه یکتای واحدهای صنفی باید کدملی صاحب جواز کسب، کدپستی واحد صنفی و شناسه پروانه کسب را وارد سامانه کرد.

به گزارش ندای استان، ابراهیم سیاهوشی معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس قانون صدور مجوزهای کشور و نامه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر باید مجوزهای کاغذی تا پایان امسال تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند.
وی افزود: از آنجا که این شناسه برای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی کسبه و جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا صادر می شود عدم اخذ آن موجب دردسر و بروز مشکلات متعددی در نهادهای دولتی برای بازاریان خواهد شد.
سیاهوشی تاکید کرد: با آغاز سال ۱۴۰۳ خورشیدی کسبه ای که اقدام به اخذ این شناسه نکرده باشند از حقوق اولیه ای مثل افتتاح حساب، داشتن دستگاه کارت‌خوان، ارائه هر گونه خدمات بانکی، رسیدگی به پرونده مالیاتی و تامین اجتماعی محروم خواهند شد. مضاف بر این جواز کسب قدیمی آنها نیز از اعتبار ساقط می‌شود.
معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر خاطر نشان کرد: به همین منظور از بازاریان محترم درخواست می شود با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از ۲ دقیقه اقدام به اخذ این شناسه نمایند.
وی در پایان گفت: برای اخذ شناسه یکتای واحدهای صنفی باید کدملی صاحب جواز کسب، کدپستی واحد صنفی و شناسه پروانه کسب را وارد سامانه کرد.