احداث بزرگترین مدرسه استان/ ۳ شهرستان بحرانی دارای کلاس های فرسوده
احداث بزرگترین مدرسه استان/ ۳ شهرستان بحرانی دارای کلاس های فرسوده

ندای استان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه برای دهه فجر افتتاح ۲۳ فضای آموزشی یا ورزشی دانش آموزان داریم، گفت: احداث بزرگترین مدرسه استان نیز در همین ایام در محله باغ زهرا بوشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش ندای استان،ابراهیم احمدی در نشست خبری ادامه داد: این مدرسه که جایگزین دو مدرسه دخترانه شرف و بنت الهدی می باشد، با کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی یک خیّر هم استانی با حضور معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش کلنگ زنی می شود و تلاش می شود طی ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

احمدی درباره حزییات این مدرسه اظهار کرد: مدرسه مورد اشاره در زمینی به مساحت ۷٫۵ هزار متر مربع احداث می شود و در راستای طرح کشوری ارتباط مدارس جدید با محلات، دارای مسجد، سالن ورزشی و اجتماعات، کارگاه مهارت آموزشی با راه دسترسی مستقل بین مدرسه و محله و ۴ باب فضای تجاری برای کمک به اقتصاد مدرسه می باشد.

پروژه هنرستان نیروگاه اتمی فعال شد

وی از فعال شدن هنرستان نیروگاه اتمی در محله ریشهر خبر داد و گفت: این پروژه در تابستان پارسال آغاز شد ولی اعتبار آن نرسیده بود. خوشبختانه نیمی از اعتبار موردنیاز آن معادل ۴۵ میلیارد تومان از سوی نیروگاه اتمی اختصاص یافته و اگر خط اعتباری آن به مشکل نخورد، تلاش داریم طی دو سال تکمیل و تجهیز شده تا آرزوی محلات جنوبی بوشهر برای داشتن هنرستان محقق شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یکی دیگر از پروژه های شاخص این اداره را احداث بنای جدید مدرسه پروین اعتصامی بوشهر با معماری بوشهر دانست و اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مرحله فنداسیون رسیده و بسیار امیدواریم سبک معماری آن به جاذبه گردشگری مرکز استان مبدل شود.

وی پروژه های افتتاحی دهه فجر را در شهرستان های بوشهر، جم، دیر، دشتستان و دشتی دانست.

احمدی از پایان مدارس کانکسی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه همه ۸ مدرسه کانکسی استان با پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح خواهد شد، جمع می شوند.

وضعیت شهرستان های بحرانی تا ۱۴۰۶ بهبود می یابد

مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر با بیان اینکه براساس جمع بندی آمار متولدان، مهاجرت ها و کلاس های فرسوده موجود، نقشه راه مدرسه سازی در استان مشخص شده، اظهار داشت: طبق چشم اندازی که داریم سال ۱۴۰۶ باید هزار و ۸۰۴ کلاس درس احداث کنیم.

احمدی ادامه داد: در همین راستا باید طی پارسال و امسال که این نقشه راه را داریم، ۳۴۶ کلاس درس احداث می شد که خوشبختانه این عدد به ۵۰۴ کلاس درس رسیده و خوش بین هستیم قبل از سال ۱۴۰۶ این ماموریت مهم برای بهبود سرانه های آموزشی در استان به سرانجام برسد.

مدارس کانکسی بوشهر جمع شد

وی سه شهرستان بحرانی استان از نظر کلاس های فرسوده یا جمعیت آینده دانش آموزی را شامل بوشهر، دشتی و دشتستان دانست و گفت: در شهرستان های جنوبی از نظر مهاجرت وضعیت کنگان و جم خاص است که با توجه به وضعیت خوبی که در جذب اعتبارات نفت داریم، برای آن هم برنامه ریزی کرده ایم تا سال ۱۴۰۶ به وضعیت مطلوب تری برسیم.

مدیرکل نوسازی مدارس با بیان اینکه در جنوب استان، وزارت نفت براساس صورت وضعیت نسبت به پرداخت مطالبات اقدام می کند، ولی دستگاههای نظارتی تاکید دارند باید برای شروع پروژه ها قانون ۲۵ درصد مبلغ موردنیاز باید تخصیص یابد، تصریح کرد: امیدواریم این چالش مهم با دستگاههای نظارتی برطرف تا بتوانیم ۲۸ پروژه ناتمام یا پروژه های جدید را به نتیجه برسانیم.