تجلیل از برگزیدگان جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر + تصویر
تجلیل از برگزیدگان جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر + تصویر

ندای استان:برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ندای استان،اصغر امیرنیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر نقش کتاب در دانایی انسان‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قطعاً وقتی اسم کتاب بر زبان جاری می‌شود دانایی و روشنایی را تداعی می‌کند.

وی به نظریه کشورهای غربی که اعتقاد دارند قدرت در دانش است اشاره کرد و افزود: هر فرد از جامعه قدرت را در یک مولفه می‌داند و داشتن این مهم می‌تواند علاوه بر انتخاب مسیر خود برای موفقیت، راه و روش صحیح به دیگران نیز نشان دهد.

نویسندگان به عنوان ایثارگر فرهنگی و اجتماعی شناخته می‌شوند

امیرنیا اضافه کرد: عدم آگاهی انسان را به گمراهى می‌کشاند و ترویج این موضوع مهم در جامعه ضروری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: وقتی خداوند به قلم ( نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ) قسم می‌خورد اشاره به نویسندگان دارد که به نوشتن و کتاب آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه کتاب از اختلاف جلوگیری کرده و سبب ایجاد ارتباط و تعامل می‌شود عنوان کرد: کتاب ایجاد کننده شادابی و سرزندگی در جامعه برای افراد است و اگر این موضوع مهم وجود نداشته باشد آن کشور در تمام بخش‌ها عقب می‌ماند.

امیرنیا بیان کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و آشنایی این جامعه با کتاب، دانش و افزایش اطلاعات باعث تضمین و به ثمر نشستن خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر یک ایثارگر است و شما نویسندگان و مولفان نیز به عنوان ایثارگر فرهنگی و اجتماعی شناخته می‌شوید.

رونمایی از ۷ عنوان کتاب در بوشهر

هم‌زمان با آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر، از ۷ عنوان کتاب در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر رونمایی شد.

“تا دیگر خدا چه خواهد” اثر حمید مرادی، “بسته مهارتی قصه‌ها و مهارت‌های زندگی بهتر” به قلم آمنه رمضانی، “ایران هراسی و اسلام هراسی از منظر غرب” به نویسندگی سید حسین جعفری، « اندیشه‌های تربیتی قیام عاشورا »، «دو گفتار تربیتی در اربعین» «مکاتب فلسفی و تربیتی» و “تربیت سرمایه انسانی در آموزش و پرورش” آثار محمود خدری عناوین این کتاب‌ها است که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران از آنها رونمایی شد.

رونمایی از پوستر دوره تربیت مدرس سرحلقه‌های مطالعاتی در بوشهر

همزمان با آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر از پوستر دوره تربیت مدرس سرحلقه‌های مطالعاتی در بوشهر رونمایی شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این زمینه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یک دوره تربیت مدرس سرحلقه‌های مطالعاتی در بوشهر را با حضور اساتید مجرب ملی و استانی برگزار می‌کند.

وحید حیدری بیان کرد: «سیر جریانی مطالعه »، « حلقه‌داری الگوهای حلقه‌های مطالعاتی »، « مسئله‌شناسی مطالعه »، «شیوه‌های جذب » و روش‌های خلاقانه مطالعاتی از سرفصل‌های این دوره است.

حیدری افزود: این دوره عمومی و دارای محدودیت بوده و علاقمندان می‌توانند تا ۲۰ بهمن ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معرفی برگزیدگان جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر

برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر معرفی و صبح امروز در آیینی با حضور مسئولین استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: پس از فراخوان سومین جایزه کتاب سال بوشهر در ۱۰ مرداد سال جاری و پایان مهلت ارسال آثار، ۸۲ اثر در حوزه‌های تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد.

وحید حیدری بیان کرد: این آثار توسط هیئت داوران در خانه کتاب و ادبیات ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت و نویسندگان و مؤلفان بومی مجاز بودند کتاب‌های انتشار یافته خود را در ۲ سال گذشته در این دوره شرکت دهند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: هیئت داوران این دوره، ۳ اثر را به عنوان برگزیده و ۵ کتاب از مولفین بوشهری را شایسته تقدیر دانستند که از فعالیت آنها تجلیل شد.

وی با اشاره به تجلیل از دو نویسنده با تجربه بوشهری در بخش ویژه این رویداد عنوان کرد: از نظر ما همه آثار برگزیده هستند و این به واسطه تالیفات فاخر است.

برگزیده‌های سومین جایزه کتاب سال بوشهر: در بخش ادبیات: حسن مختارزاده با کتاب “لابلای سنگ‎های خاکستان” بخش زبان: حسین جواهری‌ با کتاب “نگره‎ای بر زبانزدها و اندرزها”، بخش علوم اجتماعی: مرتضی کرمی با کتاب “تاریخ تحلیلی آموزش و پرورش”

شایستگان تقدیر: بخش تاریخ و جغرافیا: مسعود عرب‎‎زاده و فاطمه تن با کتاب گزارش‌های سفرنامه‎نویسان و نمایندگان سیاسی خارجی از بندر بوشهر بخش علوم اجتماعی: علی حاجیانی با کتاب «دیده‎بانی بر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حقوق و روابط بین‌الملل» بخش نثر معاصر: گالیا توانگر با کتاب «چشم‎های خانه‌نشین» ، بخش فلسفه و روانشناسی: مهدی جمالی با کتاب «علم‎النفس از منظر فلسفه و دین»، بخش تاریخ: یوسف جمالی با “کتاب سفرنامه انتظار”

برگزیدگان افتخاری آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با کتاب «معصومه آل محمد شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت»، سید کوچک هاشمی‎زاده با کتاب «فرهنگ واژگان گویش دشتی» سخنرانی دربارۀ اهمیت جایزه کتاب سال، شعرخوانی با موضوع «غزه» از دیگر برنامه‌ سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر بود.

  • منبع خبر : تسنیم