آبفا بوشهر:کنتور خراب مشترکان آب رایگان تعویض می شود
آبفا بوشهر:کنتور خراب مشترکان آب رایگان تعویض می شود

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار و ۲۰۵ کنتور خراب مشترکان آب این استان تعویض شده است.

به گزارش ندای استان،” ابوالحسن عالی ” روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کنتورهای خراب ناشی از فرسودگی و پایان عمر مفید را به صورت رایگان تعویض می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر اتمام عمر مفید، اتصال به آب گرم، قرار گرفتن کنتور آب در معرض آفتاب، گرد و خاک، طوفان و آسیب فیزیکی از جمله عوامل آسیب زا به کنتورهای آب است که مشترکان باید از نگهداری کنتورها در چنین وضعیتی اجتناب کنند.

عالی با اشاره به وجود شمار زیاد کنتورهای خراب مشترکان آب در استان بوشهر افزود: معیوب بودن کنتورها دسترسی به اطلاعات و آمار دقیق مقدار آب مصرفی مشترکان و برنامه ریزی برای توزیع آب بر حسب نیاز جامعه هدف را با مشکل روبرو می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: یکی از کاربردهای مهم کنتور آب شناسایی نقاط دارای هدر رفت است که رفع آن به افزایش پایداری آب مشترکان نیز کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: مشترکان هم استانی از طریق ارتباط تلفنی با سامانه ۱۲۲ وضعیت خرابی کنتور را به شرکت آب و فاضلاب این استان گزارش کنند.

وی گفت: مصرف آب در استان بوشهر، ۴۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که ۴۵ درصد از سد کوثر، ۲۵ درصد از کازرون، ۲۵ درصد از آب شیرین کن ها و پنج درصد نیز از چاه های موجود در استان تولید می شود.