عمل موفقیت آمیز کجی ستون فقرات در بوشهر
عمل موفقیت آمیز کجی ستون فقرات در بوشهر

ندای استان:دومین عمل موفقیت‌آمیز درمان قطعی بیماری کیفواسکولیوزیس (کجی مادرزادی ستون فقرات) در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام شد.

به گزارش ندای استان،بیمار دختر ۱۸ساله روشندل خوزستانی، با کجی شدید ستون فقرات که دچار دردهای شدید ناحیه کمر و پشت بود، پس از طی مراحل تشخیصی، طی عمل جراحی ۷ساعته توسط دکتر مرادیان متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات به صورت کامل و قطعی درمان شد و اکنون باحال عمومی خوب در بیمارستان تحت نظر است.
رییس مرکز درمانی آموزشی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بابیان این خبر افزود: با انجام این جراحی موفق که دومین مورد انجام شده در این مرکز است، استان بوشهر به جمع محدود استان‌های انجام دهنده این عمل جراحی پیوست.
وی اظهار داشت: این جراحی سنگین توسط محدود پزشکان فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در استان‌هایی نظیر تهران و مشهد با صرف هزینه‌های بسیار سنگین صورت می‌پذیرد که اکنون در تمام نوار جنوبی کشور برای دومین بار در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با هزینه دولتی و با موفقیت توسط پزشک جوان و حاذق، دکتر مرادیان متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، فلوشیپ جراحی ستون فقرات انجام شد.
دکتر جلالیان اضافه کرد: اولین مورد عمل جراحی انجام شده مربوط به بیمار خانم ۳۷ساله گناوه‌ای است که به صورت مادرزادی به این مشکل مبتلا بود و علی‌رغم مراجعه مکرر به استان‌های هم‌جوار جهت درمان، از روند درمان نتیجه‌ای برای ایشان حاصل نشده بود، بیمار قبلاً تحت عمل جراحی دیسک کمر نیز قرار گرفته بود که با عود دوباره دیسک ناراحتی ایشان چند برابر شده بود که در نهایت سه ماه قبل در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر توسط دکتر مرادیان طی انجام عمل جراحی سنگین در یک مرحله تحت جراحی اصلاح ستون فقرات و دیسک کمر به صورت هم‌زمان قرار گرفت و اکنون کاملاً بهبودیافته است.
رییس مرکز درمانی آموزشی شهدای خلیج‌فارس بوشهر عنوان کرد: جا دارد در خصوص این عمل جراحی خاص و سنگین از دکتر مرادیان متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، دکتر مهرآوران متخصص بیهوشی، رستم زاده و منصوری کارشناسان اتاق عمل، جنگی کارشناس بیهوشی، همکاران بخش جراحی زنان و سایر همکاران تشکر و قدرانی ویژه نمایم.