بوشهری ها مراقب این کلاهبرداری جدید باشند
بوشهری ها مراقب این کلاهبرداری جدید باشند

ندای استان: رئیس پلیس فتای استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تخصیص رایگان رمز ارز هشدار داد.

به گزارش ندای استان،رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در چند روز اخیر مشاهده شده که مجرمین سایبری با ارسال گسترده پیام‌هایی با سرشماره مجازی خارجی حاوی رمز و پسورد در بستر شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تخصیص رمزارز خارجی رایگان و تاکید بر عدم اطلاع به دیگران، قصد کلاهبرداری از شهروندان را داشته‌اند.

سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: کاربر پس از دریافت پیام و با وسوسه بوسیله مشاهده میزان بالای ارزش ریالی تخصیص رمز ارز، به سایت جعلی هدایت و جهت دریافت نهایی سرمایه مذکور، دعوت به پرداخت مبلغی بظاهر اندک از طریق کیف پول دیجیتال خود می‌شود.

وی افزود: در نهایت با وارد نمودن اطلاعات شخصی حساب کاربر در یک درگاه پرداخت اینترنتی بانکی غیرواقعی، بخش یا کل موجودی حساب وی در اختیار کلاهبردار قرار گرفته و بسرقت می‌رود.

سرهنگ قاسمی ضمن اعلام اینکه ارسال پیامک‌های مشابه با سرشماره مجازی صرفاً با اهداف مجرمانه بوده به شهروندان توصیه نمود: در صورت دریافت اینگونه پیام ها، فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران را نخورده و به هیچ عنوان وارد سایت‌های جعلی اعلامی نشده و در اولین اقدام، پیام های دریافتی را حذف نمایید.

رییس پلیس فتا استان بر لزوم هوشیاری و ضرورت ورود با مطالعه متناسب در فعالیت‌های حوزه رمز ارزها، از کاربران درخواست نمود تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه در فضای سایبر، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا گزارش نمایند.