جمعیت استان بوشهر چند نفر است؟
جمعیت استان بوشهر چند نفر است؟

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:از جمعیت استان بوشهر ۷۱٫۵ درصد در شهرها و ۲۸٫۵ درصد در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته ثبت احوال نقش مهم سند هویتی را مهم دانست و با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان ثبت احوال، اظهار داشت: سامانه سهیم، پایگاه اطلاعات خانواده، پایگاه اطلاعات خانوار، سامانه هدا، صدور گواهی ولادت و وفات الکترونیکی و تسریع صدور کارت‌های هوشمند ملی از جمله دستاوردهای ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر واگذاری ۱۹ نوع خدمت به دفاتر پیشخوان دولت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ثبت احوال در ۵۶ نقطه استان بوشهر در ادارات، نمایندگی‌ها، دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۸۷۵ هزار نفر در استان بوشهر صادر شده است گفت: اکنون کارت هوشمند ملی ۹۵ درصد مردم استان بوشهر صادر شده است.

پاسالار اضافه کرد: اکنون ۵ درصد جمعیت استان بوشهر برای کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند و ۱۲ هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان استان بوشهر آماده تحویل به افرادی است که تاکنون برای تحویل آن مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به جمعیت استان بوشهر اشاره کرد و افزود : جمعیت استان بوشهر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۶۶ نفر رسید.

وی بیان کرد: از جمعیت استان بوشهر ۷۱٫۵ درصد در شهرها و ۲۸٫۵ درصد در روستاها سکونت دارند.

پاسالار با بیان اینکه از تعداد جمعیت استان بوشهر ۵۳ درصد آن مذکر هستند گفت: از جمعیت استان بوشهر ۶۴۰ هزار نفر آنها معادل ۵۳ درصد مذکر و ۵۶۷ هزار نفر معادل ۴۷ درصد مونث هستند.