پنج شهید گمنام در استان بوشهر تشییع وخاکسپاری شد
پنج شهید گمنام در استان بوشهر تشییع وخاکسپاری شد

ندای استان: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر پنج شهید گلگون کفن گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور شماری از مسوولان و اقشار مختلف مردم استان بوشهر تشییع شد.

به گزارش ندای استان،پیکرهای مطهر شهدا روز یکشنبه بر دوش همرزمان و دیگر اقشار مردم از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بوشهر تشییع و برای خاکسپاری به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۱۵ آذرماه امسال پیکر پنج شهید گمنام با استقبال گسترده مردم وارد این استان شد و در مدارس و شهرستان‌های این استان نمادین تشیع شد.

رسول غریبی روز یکشنبه در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: شهدای یادشده در عملیات‌های والفجر مقدماتی و ۳، بیت‌المقدس ۴ و کربلای ۵ جان خود را نثار انقلاب و میهن کردند.

وی با اشاره به اینکه محل شهادت پنج شهید گمنام یاد شده مناطق مهران، بندی‌خان، شلمچه و فکه است تصریح کرد: سن این رزمندگان هنگام شهادت بین ۲۴ تا ۴۵ سال بوده است

غریبی ادامه داد : یک شهید در ” روستای گلکی ” شهرستان تنگستان، یک شهید در ” روستای آبطویل” شهرستان بوشهر، ۲ شهید در ” روستای دهقاید” و ” شهر بوشکان” دشتستان و یک شهید در شهرک پردیس شهرستان جم خاکسپاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم خاکسپاری شهدا به صورت همزمان از ساعت ۱۴ روز یکشنبه آغاز می‌شود افزود:در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستندی از صحنه‌های باشکوه حضور مردم شهرستان های مختلف در آیین های استقبال، تشیع و خاکسپاری شهدا ساخته می‌شود.

غریبی گفت: تاکنون ۲۷۰ برنامه با حضور شهدای گمنام در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: پیش از این ۱۶۸ شهید گمنام در ۷۰ نقطه استان خاکسپاری شده که با حضور این پنج شهید، شمار ۱۷۳ شهدای گمنام ۱۷۳ و تعداد گلزار آنها به ۷۵ نقطه افزایش خواهد یافت.