سهم صفر بیمه های بوشهر از پارس جنوبی/ در تولید حق بیمه رتبه ۱۶ کشوریم
سهم صفر بیمه های بوشهر از پارس جنوبی/ در تولید حق بیمه رتبه ۱۶ کشوریم

ندای استان:دهقانی گفت: بوشهر در تولید حق بیمه در جایگاه ۱۶ کشور قرار دارد، طوری که با وجود ظرفیت بالای اقتصادی استان، سهم بوشهر در حق بیمه فقط ۱.۳۲ درصد کشور است.

به گزارش ندای استان،مدیر بیمه ایران شعبه استان بوشهر و رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه ای استان بوشهر می گوید: ضریب نفوذ بیمه در استان ۴۲ صدم درصد است که جزو استان های آخر هستیم؛ دلیلش هم تولید ناخالص بالای استان است که تاثیر آن در تولید حق بیمه دیده نمی شود.

بهروز دهقانی در نشست خبری به مناسبت هفته صنعت بیمه افزود: سهم استان از بیمه صنایع انرژی جنوب استان تقریبا صفر است و عمدتا این موضوع توسط دفاتر صنایع نفت و گاز در تهران انجام می شود که باعث پایین آمدن ضریب نفوذ بیمه در استان شده است، درحالی که اگر این گردش مالی بیمه در استان رقم بخورد باعث اشتغال آفرینی دفاتر بیمه و تاثیرات جانبی آن برای استان می شود.

رتبه ۱۶ کشور در تولید حق بیمه داریم

دهقانی درباره وضعیت بیمه در استان بیان کرد: بوشهر در تولید حق بیمه در جایگاه ۱۶ کشور قرار دارد، طوری که با وجود ظرفیت بالای اقتصادی استان، سهم بوشهر در حق بیمه فقط ۱.۳۲ درصد کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف بیمه حمایت در زمان خسارت و سرمایه گذاری برای آینده است، اظهار داشت: بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه درمانی تکمیلی دو بیمه پر مصرف در کشور و استان بوشهر است.

رییس شورای هماهنگی صنعت بیمه در استان ادامه داد: پارسال در استان ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون حق بیمه تولید شد و هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز بابت خسارت پرداخت گردید. اگر مابقی هزینه ها نظیر کارمزد نمایندگی ها، حقوق و عملیات اداری هم محاسبه شود، هرچند منفی نمی شویم اما سودی هم نصیب صنعت بیمه نشده است.

سهم خسارت در بیمه های خودرو فاجعه بار است

مدیر بیمه ایران شعبه استان بوشهر آمار پرداخت خسارت در بخش خودرو در کشور و استان را فاجعه بار عنوان کرد و گفت: هرچند همه تصور می کنند خسارتی پرداخت نمی شود اما هیچ سالی نبوده که دراین بخش مثبت شده باشیم. طوری که ضریب پرداخت خسارت در این زمینه ۹۰ درصد است. سیاست مدیران بالا دستی همه شرکتهای بیمه این است که سهم فروش بیمه خودرو را پایین بیاوریم یا سهم فروش بقیه بیمه ها را بالا ببریم تا به سهم ۶۰ درصدی خسارت خودرو برسیم.

وی با بیان این که پرداخت خسارت فوت شدگان در تصادفات در سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است، گفت: در زمینه پرونده های ساختگی تخلفات کمتری داشته ایم، هر چند در سنوات قبل پرونده هایی بود که با همکاری مراجع قضایی ادامه نیافت.

دهقانی به به پرداخت خسارت شناورهای آسیب دیده اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموعا ۷۴ میلیارد تومان خسارت به صاحبان شناورهای آسیب دیده یا غرق شده پرداخت شده است.

مردم بیمه آتش سوزی را جدی بگیرند

نایب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای استان بوشهر به بی‌اقبالی مردم نسبت به خرید پوشش بیمه آتش‌سوزی اشاره کرد وگفت: اغلب مردم بیمه آتش‌سوزی را نادیده می‌گیرند و در بین عموم شناخته شده نیست، در این مورد توصیه می شود مردم بیمه آتش سوزی را جدی بگیرند.

امید کرار افزود: یکی از شاخص های سرمایه گذاری در استان ها ضریب نفوذ بالای بیمه ها است که این مورد برای استان یک ضعف شده است. یک مشکل دیگری که وجود دارد و منعکس شده و تاکنون نتیجه ای نداشته، این است که حوزه جغرافیای حق بیمه تولید شده در استان مشخص نیست، اگر بتوانیم حق بیمه شرکت‌هایی که در مرکز صادر می شود را به آمار بوشهر اضافه کنیم ضریب نفود بیمه را بالا خواهد برد.