بوشهری ها سالانه چقدر پول آب پرداخت می کنند؟
بوشهری ها سالانه چقدر پول آب پرداخت می کنند؟

ندای استان:مدیرعامل آبفا استان بوشهر گفت:سرانه تولید در استان به ازای هر نفر در شبانه روز ۳۲۵ لیتر است که از این میان ۲۹۰ لیتر سرانه مصرف و ۳۵ لیتر هدر رفت آب است.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به تولید روزانه ۴۲۰ هزار متر مکعب آب در استان، اظهار داشت: ۴۵ درصد از آب مصرفی در استان از خط کوثر، ٢۵ درصد از کازرون، ٢۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۵ درصد از چاه‌های درون استانی است.

وی افزود: سرانه تولید در استان به ازای هر نفر در شبانه روز ۳۲۵ لیتر است که از این میان ۲۹۰ لیتر سرانه مصرف و ۳۵ لیتر هدر رفت آب است.

وی با اشاره به اینکه از ۴۵۰ هزار مشترک مصرف کننده آب، ٩٠ درصد مشترکین بخش خانگی هستند، گفت: متوسط قبض صادره به ازای هر خانوار در سال ۱۵۰ هزار تومان است و بر این اساس ۴۰ درصد از مشترکین از صفر تا الگو (۱۵ متر مکعب در ماه)،  ۴۵ درصد از مشترکین از الگو تا دو برابر (۱۵ تا ۳۰ متر مکعب در ماه) و ۱۵ درصد از مشترکین در محدوده دو تا چهار برابر الگو قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ۶۷ درصدی افت فشار و بی‌آبی در سال‌جاری خبر داد و گفت: رقم بی‌آبی در کل استان ۶۹ درصد بوده و در سال جاری ۵۰ درصد کاهش تقاضای آب تانکری در استان اتفاق افتاده است.

عالی در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب، عنوان کرد: یک هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه شهری، یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان پروژه در حوزه روستایی، سه هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه فاضلاب و پنج هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آب شیرین‌کن‌ها در حال اجرا است.

این مقام مسؤول با اشاره به توجه ویژه آبفا به توسعه ظرفیت تولید آب شیرین‌کن‌ها و استقلال نسبی استان از واردات آب از استان‌های مجاور، اظهار کرد: تکمیل پروژه آبرسانی سیراف جم، توجه به روستاهای فوق العاده محروم (بخش ساحلی تنگستان، ساحلی دیر و ساحلی عسلویه)، پشتیبانی ویژه و قرارداد با افزایش هشت برابری اعتبار از ۹۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان در سه شهرستان دشتی، دشتستان و تنگستان در قالب جهاد آبرسانی، پیگیری فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر در فاز اول و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر از موارد مهم در دست پیگیری در این اداره کل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: اقدامات لازم برای منطقه‌بندی‌ها در سطح شهر بوشهر ادامه دارد که باعث افزایش ۹ درصدی میزان آب ورودی در هشت ماه امسال نسبت به سال گذشته شده است.

وی افزود: تاکنون ۹ زیر پروژه برای مناطق شمالی تعریف شده و برای مناطق جنوبی بوشهر هم طی مذاکراتی که با فرماندهی پایگاه دریایی صورت گرفته امیدواریم بتوانیم از اراضی آن‌ها تعدادی لوله به جهت بهبود شبکه عبور بدهیم.

عالی با اشاره به اینکه آب شیرین‌کن نیروگاه با سرعت مناسبی در حال انجام است، افزود: به موازات احداث آب شیرین‌کن نیروگاه، موضوع خط انتقال آب بین وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی تعیین تکلیف می‌شود و اگر نیروگاه نتواند آن را انجام بدهد وزارت نیرو نسبت به احداث خط انتقال خود اقدام خواهد کرد.