صادرات ۴۰۰ هزار یورویی شرکت های دانش بنیان بوشهر/ رتبه نخست تولید جلبک در کشور داریم
صادرات ۴۰۰ هزار یورویی شرکت های دانش بنیان بوشهر/ رتبه نخست تولید جلبک در کشور داریم

ندای استان:رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) از صادرات ۴۰۰ هزار یورویی شرکت ها برای نخستین بار از زمان تاسیس آن خبر داد

به گزارش ندای استان،رحمان دشتی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به شروع فعالیت پارک علم و فناوری در استان بوشهر از سال ۸۴ زیر نظر استانداری بیان کرد: این مجموعه در سال ۸۷ به‌صورت مستقل درآمد و مهمترین ماموریت آن حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه تا رسیدن به محصول و بازاریابی آن است.

دشتی اضافه کرد: خدماتی از قبیل فضای استقرار، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و مشاوره فنی و تخصصی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه شرکت علم و فناوری رتبه اول کشور در تولید جلبک را دارد ابراز داشت: جلبک درزمینهٔ متعدد از قبیل غذایی و انسانی تا کاربردهای بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.

وی تأکید کرد: دو شرکت در حوزه جلبک فعالیت دارند که سالانه ۲۰ تن تولید دارند. کالاهای این شرکت از کرم های آرایشی تا بسکوئیت های فراسودمند بازار خوبی پیدا کرده و تلاش می شود با ارزش افزوده، درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

ایجاد خانه های خلاق در بوشهر و دشتی

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس، خانه‌های خلاق از اولویت‌های پارک فناوری دانست و یادآور شد: تا پایان سال خانه های خلاق در بوشهر و دشتیایجاد می شود که در آن شرکت‌ها خدمات متعددی از تولید تا فروش ارائه دهند.

دشتی از استقرار ۱۶۵ شرکت دانش‌بنیان و فناورانه در پارک علم و فناوری استان بوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱ شرکت دانش‌بنیان هستند که ۳۲ شرکت آن در پارک مستقر هستند و ۳۰۰ شغل جدید طی سال جاری توسط آن‌ها ایجادشده است.

وی میزان اشتغال پایدار ایجادشده کل شرکت‌های استان بوشهر را ۱۵۰۰ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون در گناوه، دشتستان و بوشهر مرکز پارک علم فناوری وجود دارد که به‌زودی در عسلویه هم افتتاح خواهد شد.

از رتبه ۲۸ کشور بالا می آییم

دشتی در مورد رتبه پارک علم و فناوری استان بوشهر در سطح کشور گفت: سال قبل رتبه ۲۸ کشور بودیم که با توجه به اینکه پارک‌ها در کشور به ۳ سطح تقسیم می‌شوند هم تاکنون در سطح ۲ کشور هستیم که با تکمیل زمین شهرک گلستان (در شهرک نیایش) که ۴ هزار متر آن بزودی آماده واگذاری به شرکت های دانش بنیان می شود؛ در رتبه کشوری ارتقا خواهیم یافت.

ثبت ۸ اختراع توسط شرکت های دانش بنیان بوشهر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری ۸ اختراع معادل ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ثبت‌شده است خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵ علائم تجاری در سال جاری ثبت‌شده و ۳ طرح صنعتی اجراشده است.