قیمت گوجه فرنگی به زیر ۱۵ هزار تومان می رسد
قیمت گوجه فرنگی به زیر ۱۵ هزار تومان می رسد

ندای استان:معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از اواسط آذر تا دی‌ماه بیش از ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود و قیمت فروش آن در بازار کاهش می‌یابد.

به گزارش ندای استان،کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه کشت محصول گوجه‌فرنگی از مردادماه در اراضی استان بوشهر آغاز شد، اظهار داشت: عمده کشت و تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در اراضی دشتی، دشتستان، دیر است که تولیدات آن به بازارهای مختلف استان‌ها عرضه می‌شود.

وی از میزان برداشت ۷ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر در ماه آبان خبر داد و بیان کرد: یکی از مأموریت‌های ستاد تنظیم بازار کنترل قیمت محصول گوجه فرنگی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هزینه تولید محصول گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان بوشهر چند برابر سال‌های قبل بود گفت: قیمت گوجه فرنگی نسبت به هزینه آن متعادل بود و کشاورزان اقدام به صادرات محصول نکردند.

توکلی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی با تلاش وزیر جهاد کشاورزی برداشته شد گفت: سال گذشته عوارض صادراتی برای کنترل بازار و صادرات محصول گوجه فرنگی اعمال شد ولی امسال صادرات آن ممنوع نیست.

وی با بیان اینکه پیک کاهش تولید گوجه فرنگی به پایان رسیده است گفت: از اواسط آذر ماه برداشت گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان بوشهر افزایش می‌یابد و تولید و عرضه محصول به بازار به اوج خود می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در ماه‌های آذر و دی بالای ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت می‌شود افزود: این میزان محصول به بازار استان‌های مختلف عرضه و ارسال می‌شود که زمینه کاهش قیمت این محصول در بازار را فراهم می‌کند.

توکلی از تولید ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی تا پایان فصل برداشت در اراضی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت محصول گوجه فرنگی در بازار داخلی مناسب است پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات آن نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد هر چند ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی نیست ولی تولیدکنندگان رغبت برای صادرات ندارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی استان بوشهر صادر شد گفت: گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به سختی تولید می‌شود و هزینه تولید آن بالا است به گونه‌ای که هزینه تولید محصول در یک هکتار اراضی گوجه‌فرنگی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در مزارع از ۱۵ هزار تومان تا ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود گفت: گوجه فرنگی گلخانه‌ای که با بسته‌بندی ویژه عرضه می‌شود قیمت آن متفاوت است ولی تولیدکنندگان در مزارع کشاورزی استان بوشهر قیمت گوجه فرنگی به صورت معقول عرضه می‌کنند.

توکلی از کاهشی شدن قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و بیان کرد: از اواسط آذر ماه قیمت فروش محصول گوجه‌فرنگی استان بوشهر در مزارع کاهشی می‌شود و پیش‌بینی می شود کمتر از ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم در بازار عرضه شود.