ماجرای سیلندرهای گاز ۳۵۵ هزارتومانی در بوشهر!/ صمت: قیمت ۳۰ هزارتومان است
ماجرای سیلندرهای گاز ۳۵۵ هزارتومانی در بوشهر!/ صمت: قیمت ۳۰ هزارتومان است

ندای استان:همزمان با افزایش قیمت سیلندر گاز مایع در استان که برای افراد بدون سهمیه تا ۳۵۵ هزار تومان هم آب می خورد، اداره صمت بوشهر می گوید که نرخ کپسول گاز یارانه ای ۳۰ هزار تومان است.

به گزارش ندای استان،معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر گفت: قیمت مصوب هر کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع تا اطلاع ثانوی ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

احمد رجایی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، خانواری که نیاز به کپسول‌های گاز مایع دارند باید با مراجعه به سامانه سدف، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

رجایی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی نظیر گرانفروشی، عرضه نکردن کالا و خدمات و سایر موارد با مراجعه به سامانه پاسخگویی ۱۲۴، تماس تلفنی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر استان بوشهر گزارش خود را ثبت و پیگیری کنند.

شایان ذکر است قیمت شارژ کردن پیک نیک کلا با نرخ آزاد است و سهمیه ندارد. هر سه پیک نیک هم معادل یک کپسول گاز مایع است.

قیمت پر کردن پیک‌نیک در برخی مراکز بوشهر تا ۱۰۰ هزار تومان هم گزارش شده است.

شرکت نفت: سهمیه ماهیانه هرخانوار ۴ سیلندر گاز

شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز اعلام کرده: سهمیه نفت و گاز مایع افراد روی کارت بانکی‌شان شارژ می‌شود و می‌توانند از عوامل توزیع، گاز مایعشان را تحویل بگیرند. برای هر خانوار ماهیانه ۴ کپسول ۱۱ کیلویی شارژ می‌شود. برای کارگاه‌های خارج از شهر و املاک که به گاز شهری وصل نیستند، بستگی به نوع مصرف و کارشان، سهمیه متفاوت است.»

قیمت ۳۵۵ هزار تومانی برای سیلندر گاز

طی روزهای اخیر، برخی هم استانی ها از اعلام قیمت ۳۵۵ هزار تومانی برای سیلندر گاز شوکه شده اند، ماجرایی که به اجرای ناگهانی یک مصوبه کشوری مرتبط است.

براساس تصمیم شرکت پخش فرآورده های نفتی، کپسول گاز مایع برای افرادی که سهمیه ندارند، با نرخ فوب خلیج فارس و به صورت آزاد می باشد که ۳۵۵ هزار تومان تعیین گردیده است.

افراد بدون سهمیه نیز شامل خانوار یا اصنافی است که به گاز شهری متصلند و استعلام شان در شرکت گاز منفی می شود و به همین استناد شرکت فرآورده های نفتی در سامانه سدف آنها را فاقد سهمیه می داند.

در این بین برخی افراد که با وجود رسیدن علمک به درب متزل قادر به کازگشی نیستند یا با وجود گازکشی، برای بخاری های متحرک به سیلندر گاز مایع نیاز دارند، نقره داغ می شوند.