حقوق ماهیانه برای مدال آوران بوشهر/ شاهین اصلی را احیا می کنیم
حقوق ماهیانه برای مدال آوران بوشهر/ شاهین اصلی را احیا می کنیم

ندای استان:یاسر جمالی گفت: در حالی که در برخی استان ها فقط یک صنعت چندین تیم ورزشی را در لیگ های مختلف کشور حمایت می کند این موضوع در این استان با وجود ابر صنایع فراوان بسیار ناچیز است.

به گزارش ندای استان،”یاسر جمالی ” در نشست یکشنبه های پاسخگویی مدیران به رسانه های استان بوشهر اظهار کرد: بخشی از اعتبارات ورزش و جوانان استان بوشهر از نفت است اما سایر صنایع و به خصوص پتروشیمی ها سهم خیلی کمی برای کمک به ورزش و توسعه آن در استان دارد.

وی افزود: ورود صنایع بزرگ استان برای کمک به ورزش در عرصه قهرمانی نیاز به یک مطالبه عمومی دارد که رسانه ها نقش اساسی در این موضوع دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: نیاز است که پویشی برای حمایت صنایع از ورزش استان شکل گیرد.

جمالی بیان کرد: به دنبال ایجاد یک اطلس ورزشی در قالب آمایش ورزش استان هستیم تا بتوان به شکل ریشه ای و کاربردی زمینه برنامه ریزی کوتاه، میان و درازمدت برای ورزش استان انجام شود.

وی عنوان کرد: استعدادیابی و پیکرسنجی در رده های کودکان و نوحوانان، جمع آوری تجربیات مدیران ورزش و پیشکسوتان استان، جمع آوری کلیه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری ورزش استان برخی از این سند آمایشی است.

سهم حمایت صنایع استان از ورزش بوشهر ناچیز است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در ارتباط با برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان و نقدهای پیرامون آن اظهار کرد: اکنون نزدیک انتخابات است و شاید نتوان آن طور که باید و شاید پیرامون شرایط موجود آن صحبت کرد.

جمالی ادامه داد: با این حال اطلاع رسانی گسترده برای حضور نامزدها در انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر انجام شده است.

وی افزود: فوتبال استان بوشهر در رده‌های پایه از بهترین‌های کشور است و نبود تیم در لیگ های برتر و یک ربطی به هیات فوتبال نداشته و تا منبع مالی نباشد تیم‌ها راه به جایی نمی برند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در ارتباط با سرانه ورزشی استان بوشهر نیز گفت: اکنون سرانه ورزشی استان، ۱.۲۳ مترمربع است که به نسبت میانگین کشوری بالاتر قرار دارد.

وی افزود: استعدادیابی نوجوانان یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و نوجوانان استان بوشهر است که این مهم در هفته تربیب بدنی برای ۳۰۰ نفر انجام و در هفته آینده نیز ۴۰۰ نفر دیگر استعدادیابی می ‎شوند.

جمالی بیان کرد: این طرح به واسطه اهمیتی که دارد به تدریج در تمام شهرستان‌های استان اجرایی می شود.

وی در ارتباط با وضعیت تیم‌های شاهین و ایرانجوان بوشهر نیز گفت: در اینکه تیم‌‎های یاد شده هویت شهر بوشهر هستند شکی نیست ولی چنانچه تیمی بخواهد از دولت و حاکمیت کمک بگیرد باید مدیریت خود را ساماندهی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: با همه نقدهایی که به مدیریت تیم‌های شاهین و ایرانجوان داریم به تناسب زمان کمک های خوبی از سوی این اداره کل به این تیم ها شده و حتی بیشتر از سال های قبل بوده و در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: تیم فوتبال شاهین بوشهر سابق نیز اکنون امکان فعالیت ندارد و برای اینکه علاقه مندی مردم به نتیجه برسد راهکارهایی آغاز شده تا با مشخص شدن وضعیت بدهی و پرداخت آن، پس از حدود ۱۰ سال شرایط برای احیا تیم شاهین مهیا شود.

جمالی ادامه داد: در این رابطه مدیرکل دادگستری با جدیت پای کار آمدند تا یکی از تیم‌های پرطرفدار استان به ساماندهی مطلوبی برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: در ارتباط با تیم فوتبال شاهین تابان بوشهر نیز یک سری مشکلات وجود دارد و فشارها به اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر از جایی دیگر آب می‎ خورد.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در حمایت از ورزشکاران مدال آور و حتی ورزشکارانی که شانس مدال آوری دارند حمایت جدی خواهد شد.

جمالی گفت: برای پیشرفت ورزش استان بوشهر در رشته دو و میدانی تلاش برای آوردن مربیان خارجی در حال انجام است و اعتبار موردنیاز آن نیز تامین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: در ارتباط با میزبانی اردوهای تیم ملی نیز به هیات‌های ورزشی استان بوشهر عنوان شده چنانچه هیاتی متقاضی باشد حمایت لازم انجام می شود.

وی در مورد حقوق پرداختی به ورزشکاران افتخارآفرین نیز اظهار کرد: این پرداختی ماهی ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال بوده که تفاوت در سبک و رشته و نوع اعزام منجر شده تا رقم‌های پرداختی مشابه هم نباشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اعتبارات عمرانی در حوزه طرح‌های ورزشی گفت: امسال یک هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی این استان مصوب شده است.

جمالی ادامه داد:همچنین ۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به طرح‌های ورزشی استان بوشهر مصوب شده است.

وی یادآور شد: از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع وابسته به وزارت نفت سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به ورزش استان مصوب شده که انتظار می رود تحول وسیعی در بخش های مختلف ورزش استان اتفاق بیافتد.

  • نویسنده : مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر
  • منبع خبر : ایرنا