وام ۵۰۰ میلیون تومانی دولت برای زوج های دهه۶۰ بوشهر
وام ۵۰۰ میلیون تومانی دولت برای زوج های دهه۶۰ بوشهر

ندای استان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت:در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید شد با یک جدیتی افراد متقاضی که در صف انتظار هستند هر چه سریع‌تر تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گزارش ندای استان،رقیه زنگنه‌نژاد ظهر دوشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: در ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر مقرر شد در نیمه دوم امسال رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه با حضور خانواده‌ها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها آغاز به‌کار کند.

وی بازی، آموزش، مهارت‌های زندگی و طرح‌های حوزه جوانی جمعیت را از جمله موضوعات رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه دانست و بیان کرد: این مهم در بوشهر به‌عنوان استان پایلوت کشوری آغاز به‌کار می‌کند.

زنگنه‌نژادبا بیان اینکه مسئولان، کارشناسان و مجریان برنامه رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در استان بوشهر مستقر می‌شوند خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج مقرر شد که همه شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها از ظرفیت مجموعه تبیان و همدم در موضوع ازدواج استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات ویژه به زوج‌های دهه شصتی روستایی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: مجموعه یاد شده ملی است و شرایط همسان‌گزینی زوج‌ها ایجاد می‌کنند و در همین راستا در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای دهه شصتی‌های ساکن روستاها که زوج و زوجه متولد دهه ۶۰ باشند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: به این زوج‌ها در کنار پرداخت وام ازدواج بانک‌ها، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مسکن، ازدواج و اشتغال تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: به منظور تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده و همچنین ایجاد اشتغال برای این افراد، دولت سیزدهم یک میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ۲ میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی و ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به هر زوج متولد دهه شصت پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین بر اساس قانون بودجه امسال، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید شد با یک جدیتی افراد متقاضی که در صف انتظار هستند هر چه سریع‌تر تسهیلات خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۵ درصد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر محقق شده است گفت: تلاش می‌شود زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نیمه دوم امسال به جامعه هدف افزایش یابد و صف انتظار به کمترین حد خودش در سطح استان برسد.