افزایش ۶۱۰ تخت بیمارستانی در بوشهر
افزایش ۶۱۰ تخت بیمارستانی در بوشهر

ندای استان:ملکی زاده گفت: یکی از عقب‌ماندگی‌های این دانشگاه در حوزه تخت‌های بیمارستانی آموزشی، کمبود شدید تخت برای بیماران اعصاب و روان است.

به گزارش ندای استان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در برنامه‌های پیش رو این دانشگاه،۶۱۰ تخت بیمارستانی در سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ به حوزه سلامت و آموزش این استان اضافه می‌شود.

حسن ملکی‌زاده اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سالانه ۱۲۰ دانشجوی پزشکی پذیرش می کند و حدود ۷۰۰ دانشجوی پزشکی دارد که با قریب به ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در سایر رشته های زیرگروه پزشکی، تنها یک بیمارستان آموزشی دارد.

وی افزود: فضای سرانه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه حدود ۱۶ هزار مترمربع زیربنای وضعیت فعلی است که یک فضای فیزیکی با ۱۹ هزارمتر مربع زیربنا تحت عنوان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، به زودی به سرانه آموزشی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

ملکی زاده اضافه کرد: در دولت سیزدهم از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی، مبلغ سه هزار میلیارد ریال به اورژانس بیمارستان هسته‌ای تعلق گرفت که با این اتفاق فضای بسیار بزرگی به حوزه آموزشی ما اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: طرح بیمارستانی ۱۸۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا (س) در ابتدای دولت سیزدهم، ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی ۱۴ ماه گذشته در این دولت، ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.

ملکی زاده بیان کرد: با اتمام این بیمارستان، ۱۸۰ تخت به سرانه آموزشی استان در بخش درمان اضافه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس مذاکرات انجام شده بیمارستان ۱۰۸ تخت خوابی برازجان به بیمارستان آموزشی تبدیل شود که این مهم ۳۵۰ تخت به سرانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از عقب‌ماندگی‌های این دانشگاه در حوزه تخت‌های بیمارستانی آموزشی، کمبود شدید تخت برای بیماران اعصاب و روان است.

ملکی زاده ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه ۳۰ تخت اعصاب و روان شامل ۲۰ تخت در شهر بوشهر و ۱۰ تخت فعال در شهر برازجان دارد، که بیمارستان در حال ساخت تک تخصصی اعصاب و روان در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر دارای ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بیان کرد: با اتمام و تجهیز این بیمارستان، ۵۶ تخت آموزشی به بخش اعصاب و روان اضافه می‌شود.

سالن آمفی‌تئاتر به زودی افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سالن آمفی‌تئاتر، تصریح کرد: یک از اشکالات ما فضای لازم برای کارهای علمی، فرهنگی پژوهشی و آموزشی برای دانشجویان است که با احداث سالن آمفی تئاتر و اتاق‌هایی که در آن تعبیه شده امیدواریم که این مهم را برطرف شود.