خبر خوب درباره هزینه درمان زوج های نابارور و بیماران صعب العلاج بوشهر
خبر خوب درباره هزینه درمان زوج های نابارور و بیماران صعب العلاج بوشهر

ندای استان: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر دو بسته خدمتی این سازمان برای پوشش هزینه بیماران صعب العلاج و زوج های نابارور را تشریح کرد.

به گزارش ندای استان،داراب بارگاهی در نشست خبری به مناسب هفته بیمه سلامت گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ زوج نابارور استان در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت نشاندار شده اند.

بارگاهی اظهار کرد: آن دسته از زوج‌هایی که پس از یکسال از ازدواج بدون پیشگیری باردار نشده و یا بانوان ۳۵ سال به بالا اگر پس از ۶ ماه بادار نشوند به عنوان نابارور شناخته می‌شوند.

وی افزود: زوج‌های نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری جهت دریافت خدمات توسط پزشک یا کارشناس اداره‌کل بیمه سلامت نشان دار شده و از خدمات درمانی و تشخیصی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر تصریح کرد: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردار نشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی مانند لقاح مصنوعی(ivf)، تلقیح داخل رحمی (IUI)، میکروانجکشن (ICSI) و انتقال جنین فریز (FET) خواهند شد.

به گفته وی؛ هزینه‌های درمانی ناباروری در خدمات شخص ثالث مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی طبق ضوابط قابل پرداخت است.

بارگاهی با بیان اینکه خدمات در مراکز دولتی ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اعلام کرد: خدمات در مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می شود.

وی گفت: دغدغه زوجین نابارور برای تأمین هزینه‌های درمان باعث شده برخی از آنها نتوانند به داشتن فرزند فکر کنند د این زمینه سازمان بیمه سلامت تلاش کرده از محل منابع اعتباری مربوط به قانون جوانی جمعیت، بودجه‌ای را برای درمان ناباروری زوجین جوان اختصاص دهد.

حمایت از بیماران صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان از حمایت بیمه‌ای برای بیماران خاص و صعب العلاج خبرداد و گفت: این بیماران در صورت نشان دار شدن حمایت می‌شوند که در سامانه بیش از ۸ هزار نفر تا کنون شناسایی شده اند.

بارگاهی بیان کرد: بیماران خاص در مراکز دولتی دانشگاهی خدمات رایگان دریافت می‌کنند و حتی اگر به پزشک متخصص بخش خصوصی نیز مراجعه کنند ۸۰ درصد هزینه معاینه آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص در استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه های درمانی و تشخیص آنها پرداخت شده است.

بوشهری بدون بیمه نداریم مگر اینکه…

مذیرکل بیمه سلامت بوشهر با بیان اینکه طرح دولت برای پوشش همگانی بیمه سلامت است، اظهار داشت: ۹۰ درصد بیمه شدگان این بیمه به صورت رایگان زیرپوشش قرار گرفته اند و مابقی هم با هزینه پایین و تخفیف ها زیرپوشش قرار گرفته اند. از این رو نباید هیچ بوشهری بدون بیمه درمانی وجود داشته باشد، مگر اینکه خودش تمایلی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: بیشتر خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و اگر هم شهروندان بخواهند از وضعیت خدمات بیمه سلامت استفاده کنند با شماره گیری# ۱۶۶۶* و اگر بخواهند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند به دلیل حذف دفترچه کاغذی می‌توانند به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت مراجعه و یا با مراجعه به نزدیکترین دفتر پیشخوان طرف قرارداد از این طریق تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

در پرداخت مطالبات به روز هستیم

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر همچنین از به روز شدن پرداخت مطالبات بیمارستان های طرف قرارداد خصوصی و دانشگاهی استان خبر داد و افزود: در ۶ ماهه اول امسال، ۱۴۶ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی و تشخیصی دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بیمه سلامت استان بوشهر با ۵۴۸ مرکز درمانی تشخیصی قرارداد دارد و با توجه به بروز بودن پرداخت ها، آماده هر گونه عقد قرارداد با مراکز درمانی و تشخیصی جدید هستیم.

پزشکان ملزم به قرارداد با بیمه ها هستند

بارگاهی درخصوص سوالی پیرامون عدم قرارداد برخی پزشکان متخصص با بیمه سلامت در بوشهر تصریح کرد: براساس تکالیف قانون بودجه امسال، تمامی ارائه دهندگان خدمات شامل مراکز و مطب های پزشکی اعم از دولتی، عمومی و خصوصی؛ ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه هستند. از این رو با پزشکان متخصصی که هنوز قرارداد با بیمه سلامت ندارند نامه نگاری شده و پیگیر اجرای این تکلیف قانونی هستیم.

هدیه ۴۰ میلیونی برای اهداکنندگان کلیه

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از پرداخت هدیه ۴۰ میلیونی به اهداکنندگان کلیه خبر داد و بیان کرد: این کمک بلاعوض تنها به اهداکنندگان زنده پرداخت می‌شود و به خانواده افراد مرگ مغزی و یا کسانی که آن را به فروش می ‌رسانند، پرداخت نمی‌شود.

بارگاهی هدف از این اقدام را برای فرهنگسازی و نکوداشت این عمل خیرخواهانه دانست.