گوشت چرخ کرده نخرید اگر…/ بوشهر مرکز ترانزیت دام کشور شد
گوشت چرخ کرده نخرید اگر…/ بوشهر مرکز ترانزیت دام کشور شد

ندای استان:مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مردم خواست در صورت نیاز به گوشت چرخ کرده، بسته بندی های معتبری که دارای مشخصات است و جزییاتش از طریق هولگرام قابل رصد است خرید کنند.

به گزارش ندای استان، مهدی تنگستانی مکان در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی گفت: گوشت چرخ شده آماده در مغازه های قصابی خرید نکنید چون نظارتی روی اصالت آن نیست، تنها گوشت چرخ کرده‌ای که در حضور مشتری آماده می‌شود از قصابی‌ها تهیه شود.

به گفته تنگستانی، عرضه گوشت نامرغوب به صورت چرخ کرده از رایج‌ ترین و شایع‌ترین روش‌های فروش گوشت نامرغوب به شمار می‌ رود.

دلیل کاهش میگوی پرورشی در استان

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از کاهش میگوی پرورشی استان در سالجاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار تن میگو از سایت های پرورش استان برداشت شد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری در سایت ها، پیش بینی می شود میزان برداشت به ۲۰ هزار تن کاهش یابد.

تنگستانی با اشاره به اپیدمی بیماری میگو در استان در سالجاری ادامه داد: در چنین موقعیتی، بیشتر کشورها شاید تا ۳۰ درصد بتوان میگو سالم داشته باشند در حالی که با تمهیدات مناسب این شرایط در استان بوشهر ۵۰ درصد بوده است.

تنگستانی ادامه داد: به دلیل بیماری، برداشت از مزارع میگو سریع تر شد تا خسارت کمتری به سرمایه گذاران وارد شود، از این رو میگوها در وزن پایین تر جمع آوری شد و بخشی هم تلفات داشتیم که منجر به کاهش تولید گردید.

بوشهر تنها استان تزانزیت دام

وی درخصوص سرنوشت حضور سرمایه گذاران قطری برای ایجاد قرنطینه دام در استان گفت: به لطف سرمایه گذاری های انجام شده، بوشهر تنها استانی در کشور است که می تواند ترانزیت دام از آن انجام شود و در ایام جام جهانی نیز ۴۰۰ هزار دام از ترکیه، ارمستان و گرجستان به کشور قطر تزانزیت شد که براساس اعلام رسمی قطر، دارای بهترین شرایط ترانزیتی بوده است.

تنگستانی درباره تاثیر این موضوع بر قیمت گوشت در بوشهر اظهار داشت: اگر مجوز واردات دام برای قرنطینه و گشتارگاه صنعتی که سرمایه گذار قطری پیگیر آن است صادر شود، قطعا بخشی از تولیدات وی می تواند در بازار استان وارد شده و به تنظیم بازار کمک کند.

وی از اجرای اولین کشتارگاه صنعتی استان در محدوده شهرک صنعتی بوشهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی که یکی از بزرگترین دامداری های استان را دارد خبر داد و گفت: این پروژه قرار است در دهه فجر امسال تکمیل شود.