دانشگاه آزاد عالیشهر تبدیل به خانه می شود
دانشگاه آزاد عالیشهر تبدیل به خانه می شود

ندای استان:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از الحاق سایت دانشگاهی واحد بوشهر به محدوه شهری و تغییر کاربری آن خبر داد.

به گزارش ندای استان،سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، مصوب شد کل سایت ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به محدوده شهری الحاق شود و سپس تغییر کاربری صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه واحد بوشهر تنها مرکز استانی در کشور بود که به علت مسافت ۴۰ کیلومتری تا شهر بوشهر با مشکلات عدیده زیرساختی روبرو بود، گفت: با تلاش تیم مدیریتی دانشگاه و پس از پیگیری‌های یکسال گذشته، مصوب شد اراضی دانشگاه به محدوده شهری الحاق گردد و تغییر کاربری به مسکونی-تجاری صورت بگیرد، که این مسئله منافع فراوانی برای همکاران و دانشگاه درپی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مجتمع دانشگاهی چند منظوره عالیشهر واحد بوشهر از سال ۱۳۸۱ با پذیرش اولین دوره دانشجو، رسما فعالیت آموزشی و دانشگاهی خود را آغاز کرد، گفت: اما متأسفانه به دلیل فاصله زیاد از شهر بوشهر، هزینه بالای تعمیر و نگهداری و حمل و نقل، عدم تمایل همشهریان به تحصیل با طی این مسافت و از طرفی از بین رفتن بسیاری از تجهیزات طی چند سال گذشته و ایام کرونا، با مشکل دانشجو مواجه بود.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه طی جلسه‌ای که برگزار شد بر الحاق اراضی به محدوده‌ شهری و تغییر کاربری به منظور ساخت مسکن با فوریت تأکید شد، توضیح داد: خوشبختانه با این مصوبه و نیز تفاهم نامه دانشگاه با شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، ضمن رفع مشکلات جاری، گام بلندی در راستای ساخت مسکن برای کارکنان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه استان برداشته شد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه این مصوبه، قانونی راهگشا و عملی برای ارج نهادن به زحمت کارکنان خدوم و اعضاء هیئت علمی گرامی در زمینه‌ تأمین مسکن این عزیزان و حل مشکلات دانشگاه خواهد بود، اطمینان داد سایر مباحث الحاق، واگذاری اراضی و ساخت مسکن به سرعت انجام خواهد شد.