استفاده از معلمان بازنشسته در مدارس بوشهر
استفاده از معلمان بازنشسته در مدارس بوشهر

ندای استان: علی موحدی گفت: بکارگیری معلمان بازنشسته به مدت ۲۴ ساعت در هفته تصویب شده است و این یک امکان برای استفاده از ظرفیت کارمندان با تجربه است.

به گزارش ندای استان،با نزدیک شدن بازگشایی مدارس، همایش مدایران مدارس استان هم‌زمان با سراسر کشور در کانون امام خمینی (ره) شهر بوشهر برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این همایش با بیان این که این همایش با هدف آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید است، افزود: امسال بیش از هزار بازنشسته در آموزش و پرورش داریم که شماری از آنان که توانایی همکاری داشته باشند به تدریس خود ادامه خواهند داد و برای نخستین بار از بازنشستگان توانمند به‌صورت ۲۴ ساعت در هفته   استفاده می‌شود.

علی موحدی اضافه کرد: بخشی از ساعات نیز از طریق اضافه ساعت نیرو‌های شاغل، فارغ‌التحصلان دانشگاه فرهنگیان و برگزیدگان آزمون ماده ۲۸ و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی تأمین می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به این‌که برای جذب، اسامی چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود و در نهایت یک نفر مورد قبول قرار می‌گیرد، برای تکمیل ظرفیت نیرو‌ها به وزارت آموزش وپرورش پیشنهاد داده‌ایم از دو نفر دیگر باقی‌مانده فردی را که امتیاز بالاتری دارد به‌شرط خدمت در مناطق محروم استفاده شود یا از محل قرارداد معین نیرو جذب و تأمین شود.

موحدی ادامه داد: برای معلمان مدارس غیردولتی نیز ۶۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت برای آمادگی بهتر برگزار کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار و ۲۰۰ معلم در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه و بیش از ۱۱ هزار کلاس درس سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما