مدارس کانکسی استان جمع می شود/ بیشترین مدارس فرسوده در ۳ شهرستان
مدارس کانکسی استان جمع می شود/ بیشترین مدارس فرسوده در ۳ شهرستان

ندای استان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر می گوید: ۱۸۰۰ کلاس درس فرسوده در استان داریم.

به گزارش ندای استان،ابراهیم احمدی در نشست خبری گفت در برخی نقاط استان حفظ وضعیت موجود و افزایش شادابی مدارس کافی است، ولی در مناطقی مثل دشتستان، بوشهر و بخش مرکزی تنگستان وضعیت بحرانی‌تر است.

احمدی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ بحرانی‌ترین سال درخصوص فضاهای آموزشی در استان است، افزود: بر اساس سند طراحی شده برای توزیع اعتبارات نوسازی مدارس تلاش می‌کنیم و با چشم‌انداز حساب‌شده مدرسه سازی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ فضای آموزشی با ۲۵۰ کلاس درس در استان افتتاح شد افزود: امسال ۲۷ مدرسه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ساخت ۴۶ مدرسه آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه ۲۵ مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان با اعتبارات نفت ساخته شده است افزود: اعتبارات ملی نیز به سمت مناطقی که مشکلات بیشتری داریم سوق یافته است.

وی از پرداخت ۸۳ درصد مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان معادل ۱۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

مدارس کانکسی بوشهر جمع می شود

احمدی با اشاره به اینکه ۸ مدرسه کانکسی در استان داریم، خبر داد: جایگزین این مدارس در سال گذشته کلنگ زنی شده و امسال به بهره برداری می رسد تا شاهد حذف مدارس کانکسی باشیم.

وی درباره تفاهم نامه نیروگاه اتمی برای ساخت دو هنرستان مجهز در بوشهر خبر داد: این دو هنرستان جایگزین مرکز آموزشی این نیروگاه در مرکز شهر شده و به زودی با دریافت قسط اول، فاز نخست هنرستان اول در محله ریشهر بوشهر کلید می خورد. هنرستان دوم هم بجای مرکز آموزشی جابربن حیان بوشهر احداث خواهد شد.

واکنش به انتقاد رییس شورای شهر جم

مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر در پاسخ به انتقاد سجادی رییس شورای شهر چم که با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهر، از تاخیر در پروژه های نوسازی مدارس گلایه کرده بود، اظهار داشت: پارسال، با افتتاح ۷ مرکز آموزشی در جم، سال طلایی در این شهرستان رقم خورد و امسال هم سه فضای آموزشی دیگر برای افتتاح داریم.

احمدی ادامه داد: انتظار ما از شورای شهر جم این است که کنار ما از صنایع منطقه افزایش ساخت مدارس و فضاهای آموزشی خصوصا در شهرک های مسکونی کارکنان را مطالبه گری کنیم و اگر این همراهی هم نباشد، ما وظیفه خود می دانیم که پیگیری مان را از صنایع بیشتر کنیم.