خدمات دولتی به اسناد دفترچه ای ممنوع شد
خدمات دولتی به اسناد دفترچه ای ممنوع شد

ندای استان:بزرگمهر گفت:در چهارماه نخست امسال هفت هزار و ۴۵۰ جلد سند در استان بوشهر تعویض شد که نسبت به سه هزار و ۲۰۰ فقره سند صادر شده سال گذشته در این بازه زمانی افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: هرچند سندهای دفترچه‌ای اعتبار دارند اما براساس قانون خدماتی به افرادی که دارای این سندها هستند ارائه نمی‌شود بر این اساس آن دسته از افرادی که هنوز در این خصوص اقدام نکرده‌اند نسبت به تعویض سندهای قدیمی خود اقدام کنند.

محمدرضا بزرگمهر روز جمعه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: طبق قانون در سال ۱۳۹۸ اعتبار سندهای دفترچه‌ای باید به پایان می‌رسید و مردم باید نسبت به تبدیل سندهای قدیمی دفترچه‌ای به سند تک برگ اقدام می‌کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا این کار به تعویق افتاد و قرار شد سال ۱۴۰۰ آخرین فرصت برای کسانی باشد که تاکنون دراین زمینه اقدامی نکرده‌اند.

وی افزود: در چهارماه نخست امسال هفت هزار و ۴۵۰ جلد سند در استان بوشهر تعویض شد که نسبت به سه هزار و ۲۰۰ فقره سند صادر شده سال گذشته در این بازه زمانی افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با تاکید بر ضرورت و اهمیت تبدیل سندهای دفترچه‌ای به تک برگ تصریح کرد: این مجموعه در روزهای تاسوعا و عاشورا در قالب نذر خدمت اقدام به تعویض و صدور ۳۵۰ فقره سند کردند.

وی ادامه داد: این درحالی است که برای صدور این شمار سند در شرایط عادی ۲ماه زمان نیاز است.

بزرگمهر یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴۵هزار فقره سند دفترچه‌ای در استان بوشهر در اختیار مردم است که افراد باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اظهار کرد: این اداره کل این توان را دارد که سالانه ۱۰ تا ۱۳ هزار سند را تعویض و سالانه ۶۰ هزار سند حدنگار صادر کند.

به گفته بزرگمهر اسناد دفترچه‌ای در اختیار مردم به صورت سنتی و دستی است که احتمال اشتباه، جعل، وجود معارض و اینکه جانمایی درستی نداشته باشد وجود دارد این درحالی است که با تثبیت و صدور سند حدنگار این مشکلات به صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک در تلاش است اسناد عادی مردم را تحویل بگیرد و با انجام تشریفات ثبتی سند حدنگار صادر شود.