در سرقت ۲۷ و درگیری ۲۸ کشور هستیم/ افزایش فوتی تصادفات
در سرقت ۲۷ و درگیری ۲۸ کشور هستیم/ افزایش فوتی تصادفات

ندای استان:به گفته سوسنی، استان در درگیری و نزاع هم رتبه آخر را دارد، ضمن اینکه ۹۹ درصد درگیری ها منشاء فردی و یک درصد دسته جمعی می باشد.

به گزارش ندای استان،سردار حیدر سوسنی در نشست خبری افزود: براساس شاخص های امنیتی که توسط فراجا رصد می شود، از نظر سرقت رتبه ۲۷ کشور را داریم و تلاش می شود این رتبه ارتقا دهیم.

وی گفت:همچنین در سرقت مسلحانه رتبه استان ۱۳، وقوع قتل ۲۲ و از نظر شرارت رتبه آخر کشور می باشیم.

به گفته سوسنی، استان در درگیری و نزاع هم رتبه آخر را دارد، ضمن اینکه ۹۹ درصد درگیری ها منشاء فردی و یک درصد دسته جمعی می باشد.

مقام ارشد انتظامی استان بوشهر از رتبه یک کشور در کشفیات سرقت خبر داد که براساس آن ۳۷ درصد اموال سرقتی به مردم بازگردانده می شود.

افزایش فوتی تصادفات

سردار سوسنی از افزایش ۶۹ درصدی فوتی تصادفات درون شهری و ۳ درصدی در برون شهری طی سالجاری خبر داد.

فرمانده انتظامی بوشهر گفت: از ابتدای امسال ۲۲ فوتی در معابر شهری داشته ایم که نیمی از آنها موتورسیکلت سوار بوده، ۲۷ درصد خودرو و ۲۳ درصد هم عابر پیاده.

وی یادآور شد: در معابر برون شهری نیز طی سالجاری ۷۸ فقره تصادف فوتی ثبت شده که تاکنون رشد ۳ درصدی را تجربه کرده است.

این مقام انتظامی درباره مهمترین دلایل تصادفات اظهار داشت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر و ناتوانی در کنترل خودرو از مهمترین دلایل آن می باشد.

۳۶ فوتی ناشی از خودروهای شوتی

فرمانده انتظامی استان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره خودروهای شوتی بیان کرد: این خودروها براساس دستورالعمل ستاد قاچاق باید متوقف باشند، چون فاقد مدارک مثبته گمرکی می باشد. شورای تامین استان هم برای ساماندهی آنها در تلاش است، اما نیازمند اقدامی در سطح ملی و تصویب لایحه ساماندهی کالاهای ملوانی و کولبری در مجلس می باشد تا دیگر بحث خودروهای شوتی نداشته باشیم.

به گفته سردار سوسنی، از ابتدای امسال بیش از ۱۸۰۰ خودروی شوتی حامل بار یا بخاطر تغییر وضعیت ظاهری در استان توقیف شده اندو.

وی همچنین با اعلام اینکه برآوردها از فعالیت ۳۰ هزار خودروی شوتی در استان های شرقی و جنوبی کشور حکایت دارد، تصریح کرد: پارسال ۳۶ کشته در راههای استان ثبت شده و یک پای آن خودروهای شوتی بوده اند.