۶۰ درصد از تصادف‌های جاده‌ای استان در شب اتفاق می‌افتد
۶۰ درصد از تصادف‌های جاده‌ای استان در شب اتفاق می‌افتد

ندای استان:این کارشناس ایمنی درباره رانندگی در شب اظهار کرد: رانندگان در حین رانندگی در شب باید سرعت را کاهش و تمرکز خود را بالا ببرند.

به گزارش ندای استان،رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد تصادف‌های جاده‌ای این استان از ابتدای سال تاکنون در ساعت‌های شب و تاریکی رخ داده است.

بابک کاوه‌ئیان روز شنبه با اشاره به فعال بودن ۶۰ دستگاه ترددشمار جاده‌ای در استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای نشان می‌دهد بیشتر ترددها در طول روز و تنها یک سوم سفرها در شب انجام می‌شود با این وجود ۲ سوم تصادف‌های استان در ساعت‌های شب رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ساعت‌های ۲۴ تا ۲بامداد و ۲۲ تا ۱۲شب زمان‌های اوج تصادف‌های جاده‌ای استان بوشهر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تاریکی و کاهش دید از عوامل خطر رانندگی در شب است گفت: حدود ۹۰ درصد از قابلیت عکس العمل راننده به دید بستگی دارد که این دید در شب به شدت محدود شده و کاهش می‌یابد.

این کارشناس ایمنی درباره رانندگی در شب اظهار کرد: رانندگان در حین رانندگی در شب باید سرعت را کاهش و تمرکز خود را بالا ببرند.

وی گفت: توصیه می‌شود رانندگان از سفر شبانه در جاده‌های خطرناک (جاده‌های ۲ طرفه یا کوهستانی) بپرهیزند همچنین اگر سن راننده بالای ۶۰ سال یا راننده دارای ضعف بینایی است از رانندگی در شب خودداری کند.

کاوه‌ئیان یادآور شد: رانندگان باید سلامت چراغ‌ها را بررسی و هر از گاهی نور چراغ‌ها را تنظیم کنند، همچنین چراغ‌ها و شیشه‌های خودرو را قبل از رانندگی در شب تمیز کرده و به عابران پیاده و دوچرخه‌ها توجه داشته باشند، چون در شب به سختی دیده می‌شوند.