پاسخگویی ثبت احوال بوشهر به استعلام‌های فیزیکی در کمتر از ۲۴ ساعت
پاسخگویی ثبت احوال بوشهر به استعلام‌های فیزیکی در کمتر از ۲۴ ساعت

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: رسیدگی و پاسخگویی به استعلام‌های فیزیکی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی، نظامی، انتظامی و قضایی در این اداره کل کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پاسخگویی به ۵۰۹ مورد استعلام فیزیکی از مراجع قضایی، نظامی، انتظامی و نهادهای دولتی در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: این تعداد استعلام جدای از استعلام‌های الکترونیکی است که دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از سامانه‌های ثبت احوال به صورت لحظه‌ای و برخط دریافت می‌کنند.

وی شمار استعلام‌های انجام شده از ثبت احوال در سال گذشته را ۲هزار و ۳۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: پاسخ به همه استعلام‌های انجام شده از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی، نظامی، انتظامی و قضایی در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از فراهم‌سازی بستر حرکت در مسیر ارائه خدمات هوشمند سازمان ثبت احوال کشور و از مصادیق بارز استقرار دولت الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور یکی از پایگاه‌های بسیار قوی و غنی است که ثبت احوال در اختیار دارد و امروز ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در سراسر کشور به صورت آنلاین و آفلاین اطلاعات را از این پایگاه دریافت و احراز هویت می‌کنند و به متقاضیان خود ارائه خدمت می‌دهند.

وی یادآورشد: بانک اطلاعات هویتی ایرانیان شامل مشخصات فردی و خانوادگی، اطلاعات بیومتریک، ثبت چهره و اطلاعات نشانی افراد از ظرفیت‌های منحصر به فرد سازمان ثبت احوال کشور است.

پاسالار افزود: ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی به شهروندان در گرو بهره‌گیری از پایگاه اطلاعات ثبت احوال است و بدون سامانه ثبت احوال هیچ نهاد یا دستگاهی نمی‌تواند به مراجعان خود خدمات ارائه دهد.

وی با تاکید بر اهمیت تطبیق شماره ملی افراد با کد پستی محل سکونت آنها گفت: بر اساس قانون تمام افراد مکلف هستند تغییر نشانی خود را در مدت ۲۰ روز در سامانه ثبت احوال به روز کنند و بر این اساس ارائه هرگونه خدمت دستگاهی ملزم به تطبیق شماره ملی با کد پستی افراد است.