قطع ۵۰۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در استان بوشهر
قطع ۵۰۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در استان بوشهر

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین مالکان ۶۷۱ انشعاب غیرمجاز آب استان با طی فرآیندهای مورد نیاز نسبت به قانونی کردن انشعاب آب خود اقدام کردند.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی  ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تأمین آب شرب در استان بوشهر از افزایش تولید آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: میزان تولید آب در ۴ ماه نخست امسال از طریق تأسیسات و اجرایی شدن طرح‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با اشاره به وارد مدار شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن گفت: میزان تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها همزمان با آغاز فصل تابستان در مجموع در استان بوشهر، ۳۰ درصد نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۸۳۲ انشعاب غیرمجاز آب در استان بوشهر شناسایی شده است گفت: به منظور مدیریت بهینه مصرف آب در استان از مجموع انشعاب‌های شناسایی شده حدود ۴ هزار از آنها طی سال گذشته و یک‌هزار انشعاب نیز در ۴ ماه نخست سال جاری قطع شده است.

عالی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین مالکان ۶۷۱ انشعاب غیرمجاز آب استان با طی فرآیندهای مورد نیاز نسبت به قانونی کردن انشعاب آب خود اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: انشعابات آب غیرمجاز یکی از معضل‌های بزرگ در تأمین آب پایدار مشترکان است چراکه با وجود چنین انشعاب‌ها بخش قابل توجهی از آب تأمین شده در خارج از شبکه و به صورت غیرقانونی به مصرف می‌رسد.

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در راستای مدیریت بهینه توزیع آب تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا با صدور مجوزهای قانونی برای آن دسته از انشعابات که امکان مجاز شدن دارد، اقدام لازم به عمل آورد و فرآیند قطع بقیه انشعابات غیرمجاز نیز کماکان ادامه دارد.

عالی اضافه کرد: با توجه به افزایش دما هوا و شدت گرفتن گرما و نیاز بیشتر مشترکین به مصرف آب شرب انتظار است همگان مصرف بهینه آب را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

وی افزود: آب شرب عمده مناطق استان از منابع خارج استان و آب‌شیرین‌کن‌ها با هزینه بسیار بالا تأمین می‌شود که با چنین شرایطی نباید شاهد مصرف غیر بهینه آن باشیم.

عالی عنوان کرد: با هدف مدیریت بهینه توزیع آب برخورد قاطع با متخلفان در بخش استفاده از انشعابات غیرمجاز در استان بوشهر همچنان با جدیت تداوم دارد.