فعال کردن میدان‌های گازی پارس شمالی با جدیت دنبال شود
فعال کردن میدان‌های گازی پارس شمالی با جدیت دنبال شود

ندای استان:رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: سزاوار نیست با وجود صنایع بزرگ نفتی و گازی و منابع مهم اقتصادی این استان محروم باشد.

به گزارش ندای استان،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تمامی ظرفیت‌هایش از قبیل پتروشیمی‌ها و مجتمع گازی، به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می شود.

وی افزود: علاوه بر مرکز کشور در استان نیز از این مجموعه انتظار وجود دارد که خروجی تولیدات این منطقه در اداره کشور و توسعه و آبادانی استان عایدی داشته باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: افتتاح فازهای جدید در منطقه انرژی پارس یکی پس از دیگری باعث شده امید نسبت به آینده تقویت شود.

وی با بیان اینکه تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور نیازمند تلاش همگانی است، گفت: مدیران و کارگران خدوم صنایع در فصل گرم تابستان برای متوقف نشدن چرخ اقتصاد کشور کوشش و زحمات زیادی کشیدند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: سزاوار نیست با وجود صنایع بزرگ نفتی و گازی و منابع مهم اقتصادی این استان محروم باشد.

نماینده مردم استان بوشهر با اشاره به اینکه خاموشی مشعل‌های منطقه انرژی پارس یک ضروریت می باشد، عنوان کرد: نباید اجازه داده شود سرمایه کشور دود شود و از بین رود؛ لذا مهار این مشعل‌ها باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم این مسئله حل شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مسئله اشتغال یکی از موضوعات مهم می باشد، عنوان کرد: استان بوشهر نباید با داشتن این ظرفیت‌ عظیم جوانانش دغدغه اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: نیروهای متخصص و متعهد فراوانی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت این نیروها استفاده شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شایسته سالاری در هر دستگاه و سازمانی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: منابع کشور تنها منابع زیر زمینی نفت و گاز نیست بلکه از ظرفیت منابع انسانی نیز باید بهره برد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نیروی انسانی توانمند استان باید ارتقا و رشد یابد، افزود: مسئولان با هم افزایی و همدلی سعی نمایند تا زمینه اشتغال بیشتر نیروهای بومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم شود.

حسینی بوشهری بیان کرد: خواسته های مردم نعمت هایی است که از جانب خداوند است و باید سعی شود مطالبات مردم را قدر بدانیم و احساس خستگی نکنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی به عنوان وظیفه نفت محسوب می شود، گفت: سهم مردم استان بوشهر باید در زمینه عمران و آبادانی پرداخت شود تا کمبودات به حداقل برسد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سهم مناطق پیرامونی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی باید در اولویت باشد اما نباید دایره را تنگ دید و دیگر مناطق استان نیز باید از این اعتبارات بهره مند شوند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه استخراج از میدان‌های گازی و نفتی مشترک با دیگر کشورها باید در اولویت باشد، افزود: وزارت نفت زمین های فراوانی برای راه اندازی منطقه پارس شمالی خریداری کردا لذا فعال کردن میدان‌های گازی پارس شمالی باید با جدیت توسط مسئولان دنبال شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی کوچک را می توان در این میدان ایجاد کرد، بیان کرد: با فعال سازی این میدان زمینه اشتغال زایی بیشتری به وجود خواهد آمد و مردم استان احساس خواهند کرد که مدیران به مشکلات شان توجه دارند.