هشدار زرد هواشناسی بوشهر
هشدار زرد هواشناسی بوشهر

ندای استان:مرداد بوشهر به خرماپزان مشهور است، اما بسیاری از هم استانی ها می گویند گرما و شرجی این روزها بیشتر و کلافه کننده تر از سالیان قبل شده است.

به گزارش ندای استان،مراکز هواشناسی جهانی هم از موج کم سابقه گرمای زمین در مردادماه خبر می دهند که تا اواخر همین ماه هم تداوم دارد.

در این شرایط هواشناسی استان بوشهر اخطار زرد صادر کرده و هشدار داده از امروز تا پایان هفته آینده شاهد رطوبت و شرجی هوا و وزش باد گرم در استان خواهیم بود.

پیام مساعدی کارشناس هواشناسی استان ضمن هشدار درباره گرمازدگی، اظهار کرد: نیاز است برای صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف، اجتناب از فعالیت‌های غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی و دامداری اهتمام لازم انجام شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۴۵ و عسلویه و برازجان با ۴۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای جنوبی و افزایش رطوبت و شرجی هوا در سطح استان و روی دریا طی روزهای آینده است.

مساعدی افزود: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی و افزایش پوشش ابر از پدیده های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

ادارات استان بوشهر تعطیل می شود؟

در این بین برخی گمانه زنی ها از احتمال تعطیلی ادارات حکایت دارد؛ موضوعی که در برخی شبکه های اجتماعی نیز دست به دست شده است.

اما اصل ماجرا به مصاحبه اخیر نماینده اهواز در مجلس مربوط می شود که گفته: “سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.”

براین اساس تاکنون خبری از تعطیلی یک هفته ای ادارات نیست و بعید است چنین تصمیمی گرفته شود؛ بلکه درصورت تشدید گرما که پایداری برق را نیز دچار مشکل می کند، ادارات زودتر تعطیل خواهند شد و درصورت تصمیم گیری برای تعطیلی هم شامل یک یا دو روز می شود.