بانک های بوشهر دست و دلبازتر شدند، اما همچنان ۳ استان آخریم +نمودار
بانک های بوشهر دست و دلبازتر شدند، اما همچنان ۳ استان آخریم +نمودار

ندای استان:در آخرین گزارش بانک مرکزی هم که مربوط به پایان خرداد سالجاری است، اعلام شده ۵۸٫۶ درصد سپرده های بانکی بوشهر به تسهیلات اختصاص یافته است.

به گزارش ندای استان،یکی از مهمترین شاخص ها درباره ارزیابی عملکرد سیستم بانکی استان های کشور، نسبت مصارف به منابع  آنهاست، به عبارتی چند درصد از سپرده هایی که جذب کرده اند در قالب تسهیلات پرداخت نموده اند.

در همین زمینه آمارهای بانک مرکزی طی چند ماه گذشته از دست و دلباز تر شدن بانک های استان بوشهر از نظر نسبت مصارف به منابع حکایت دارد.

در آخرین گزارش بانک مرکزی هم که مربوط به پایان خرداد سالجاری است، اعلام شده ۵۸٫۶ درصد سپرده های بانکی بوشهر به تسهیلات اختصاص یافته است.

در گزارش سال گذشته بانک مرکزی نیز این شاخص در سیستم بانکی بوشهر ۶۲ درصد بوده است.

«خلیج فارس» چندین سال است بر عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات تمرکز دارد و گزارش های متعددی به استناد آمارهای بانک مرکزی منتشر کرده که براساس آن بوشهر همواره در رتبه آخر کشور جا خوش کرده بود.

باید گفت در شرایطی که تا دو سال پیش ۳۸ تا ۴۵ درصد سپرده های بانکی استان بوشهر به تسهیلات اختصاص می یافت، اینکه در آخرین گزارش بانک مرکزی این شاخص به ۵۸ درصد رسیده، اتفاق رو به جلو و امیدوار کننده ای است و نشان می دهد مطالبه گری رسانه ای و پیگیری های مسئولان استانی نتیجه بخش بوده است.

اما نکته قابل تامل اینجاست که همچنان بانک های استان بوشهر در شاخص پرداخت تسهیلات ۲۲ درصد پایین تر از میانگین کشوری می باشند و بوشهر اگرچه از رتبه آخر جدول جدا شده، ولی همچنان در بین سه استان پایانی قرار دارد.

از این رو ضروریست استانداری بوشهر درخصوص بهبود شاخص مصارف به منابع بانک های بوشهر حساسیت خود را افزایش دهد تا شاهد افزایش میانگین تسهیلات پردازی در استان باشیم، اقدامی که از نظارت موثر و کارشناسی بر عملکرد بانک های دولتی، خصولتی و خصوصی قابل دسترسی است.