هوای ۵۰ درجه در بوشهر و آماده باش گروه‌های عملیاتی برق
هوای ۵۰ درجه در بوشهر و آماده باش گروه‌های عملیاتی برق

ندای استان:مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در زمان حاضر همه گروه‌های عملیاتی، نیروگاه‌ها و شبکه هاب برق در حالت آماده باش قرار دارند تا مشکلی برای توزیع برق نداشته باشیم.

به گزارش ندای استان،در هفته اخیر افزایش دما در استان بوشهر منجر به افزایش مصرف برق در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش خانگی شده است و با هدف کاهش مصرف برق ادارات استان بوشهر امروز چهارشنبه ۲۱ تیر تعطیل شدند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما مرکز بوشهر گفت: این هفته همه استان‌های کشور به صورت همزمان شاهد افزایش دما بودند و در برخی از استان‌ها دما افزایش چند درجه‌ای داشت.
غلامرضا حشمتی افزود: در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر دمای هوا به ۵۰ درجه هم رسید و در روز‌های نوزدهم و بیستم تیرماه فشار زیادی بر روی شبکه‌های توزیع برق بود.
وی ادامه داد: مصرف برق در استان بوشهر در این دو روز از ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات عبورکرد و رکورد سال گذشته خودش را شکست.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با تلاش همکارانم در تولید، انتقال و توزیع از ماه‌های گذشته، در زمان حاضر مشکلی در تامین برق وجود ندارد و همه گروه‌های عملیاتی، نیروگاه‌ها و شبکه هاب برق در حالت آماده باش قرار دارند تا مشکلی برای توزیع برق نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از برق مصرفی استان به بخش خانگی اختصاص دارد، گفت: برای مدیریت و داشتن برق پایدار از مردم درخواست می‌کنیم در مصرف خود بیشتر دقت و صرفه‌جویی کنند.
حشمتی ساعت اوج مصرف را از ۱۲ تا ۱۸ دانست و افزود: در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل پرمصرف مانند جاروبرقی، لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی خودداری و استفاده از این وسایل به ساعت‌های پایانی شب و یا ابتدای صبح موکول شود.
وی یادآور شد: وزارت نیرو برای مشترکان کم مصرف مشوق‌هایی را در نظر گرفته است که در همین راستا در خرداد از ۷۰ هزار قبض صادر شده ۳۴ درصد مشمول تخفیف شدند و یا قبض رایگان دریافت کردند و ۷ درصد از مشترکان نیز بستانکار شدند.