حقوق ۵۷ میلیونی یک بازنشسته در بوشهر
حقوق ۵۷ میلیونی یک بازنشسته در بوشهر

ندای استان:کشتکار گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان بوشهر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

به گزارش ندای استان، داریوش کشتکار روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد:بیشترین حقوق پرداخت شده از این صندوق به عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۵۷ میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: با پرداخت ماهانه دوهزار و یکصد میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان کشوری این استان، حدود یازده میلیون تومان میانگین حقوق دریافتی  هر بازنشسته ادارات دولتی محسوب می شود.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان بوشهر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر تصریح کرد: بیشترین تعداد بازتشسته حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر مربوط به آموزش و پرورش استان با ۱۲ هزار و پانصد نفر و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۲ و هزار و ۲۵۰ نفر است.

وی بیان کرد: تعداد کارمندان دولت که ماهانه کسور بازنشستگی به این صندوق در استان بوشهر پرداخت می کنند، ۱۲ هزار نفر است.

کشتکار ادامه داد: ضریب پوشش صندوق درحال حاضر به ۶ دهم رسیده واین ناترازی باعث اتکای صندوق به بودجه عمومی دولت گردیده است.

وی ادامه داد: این صندوق علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان در راستای اقدامات کمک معیشتی همواره تسهیلات گوناگون کم بهره و بدون مراجعه به بانک شامل وام ضروری و وام ازدواج فرزندان، وام خرید کالا و سفر های زیارتی و سیاحتی و حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای فرزندان به بازنشستگان پرداخت می کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر یاداور شد: مجموع تسهیلات پرداختی به بازنشستگان استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۵۵میلیارد ریال بوده است.

کشتکار گفت: همچنین این صندوق با هدف اشاعه ورزش سلامت محور و ایجاد نشاط و شادابی هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی کرده که در سالجاری پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان با شرکت ۱۸۵ بازنشسته ورزشکار از خرداد تا شهریور ماه در ۸ رشته ورزشی در حال برگزاری است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر افزود: هلدینگ گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری دارای ۴۶ هتل و مراکز اقامتی در سراسر کشور می باشد که بازنشستگان و خانواده می توانند از ۵۰درصد تخفیف بر ای اقامت در این مراکز بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در بخش فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری دارای پنج موسسه اقتصادی فعال در حوزه پتروشیمی و صنایع غذایی در استان بوشهر است.

کشتکار بیان کرد:در سفر اسفندماه سال۱۴۰۱ دولت به بوشهر ، ۶ تفاهم نامه طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان، ۹۴۵ میلیون دلار و یک هزار و ۲۰۰ میلیون یورو به امضا رسیده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر گفت : امید است با اجرای این تفاهم نامه ها شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در استان و بهره مندی بازنشستگان از مزایای این سرمایه گذاری ها باشیم.

  • منبع خبر : ایرنا