انتقاد از مدیران گذشته ورزش استان/ بودجه مسئولیت اجتماعی نفت محقق نشد
انتقاد از مدیران گذشته ورزش استان/ بودجه مسئولیت اجتماعی نفت محقق نشد

ندای استان:یاسر جمالی گفت: ارث های از گذشته به ما رسیده که خوب نبوده و تغییر این روند هم زمانبر است، ولی به آن مصمم هستیم.

به گزارش ندای استان،یاسر جمالی در نشست یکشنبه های پاسخگویی به میزبانی استانداری گفت: یکی از این میراث ها، احداث فضاهای ورزشی در نقاطی از استان بوده که به دلیل عدم استقبال ورزشکاران، حتی امکان نگهداری آنها نیست، اما ما مصمم هستیم در خصوص توسعه فضاهای ورزشی با نیازسنجی پیش برویم و فشار سیاسی و بیرونی نپذیریم.

وی یکی دیگر از مشکلات را پیش بینی نکردن تمهیدات لازم برای نگهداری فضاهای ورزشی استان دانست که باعث فرسوده شدن آنها شده است. جمالی ادامه داد: مثلا تابلو برق ورزشگاه شهید بهشتی به عنوان نماد ورزش مرکز استان سالهاست اورهال نشده یا بدهی های زیاد آب و برق به دوره ما محول شده است.

جمالی، چالش دیگر مجموعه اش را عدم کادرسازی مدیریتی از گذشته و بازنشسته شدن نسلی از مدیران دانست و ادامه داد: برای انتصابات درون شهرستانی از میان نیروهای موجود دست مان خالیست، در اداره کل هم پست های بلاتصدی یا یک کارشناس داریم که امکان تغییر را از ما گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که پس اوضاع مدیریتی ورزش استان در گذشته خراب بوده؟ گفت: واقعیت این است که در ایجاد فضاهای ورزشی و احداث پروژه کار شده، ولی در زمینه ورزش استان و نگهداری فضاها انرژی لازم نگذاشتند و من هم بنا ندارم بیشتر از این مشکلات قبل را باز کنم.

عدم تحقق سهم ورزش از مسئولیت اجتماعی نفت

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان بوشهر با اشاره به توافق استان با مجموعه های نفت و گاز برای اختصاص ۱۳۷۷ میلیارد تومان در قالب مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: سهم ورزش استان ۳۵ میلیارد تومان بوده که محقق نشد.

جمالی با بیان اینکه باید ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع نفت و گاز بوشهر در ورزش به مطالبه مردم و مسئولان ارشد مبدل شود، افزود: در این زمینه پیگیری هایی شروع کرده ایم که در همین راستا مشکل ایاب و ذهاب ورزشکاران به مسابقات برای هزار سرویس رفت و برگشت (غیر از فوتبال) مرتفع شده که بار بزرگی را از هیات های ورزشی برمی دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی کارخانه فولاد در اصفهان و خوزستان در ورزش که یک سوم آن در رشته فوتبال است، اظهار داشت: برخورداری ورزش استان از صنایع مطالبه بحقی است که باید اراده ای گسترده تر در مردم و مسئولان برای تحقق آن شکل بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فضاهای ورزشی سرپوشیده استان مشکل سرمایشی دارند و سالهاست برای این مهم اقدام نشده، خبر داد: ۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ورزش استان از محل سفر ریاست جمهوری پیش بینی شده که اگر بتوانیم جذب کنیم، برای رفع برخی از نقص و ایجاد سرایداری جهت نگهداری بهتر فضاهای ورزشی موثر است.

 روزهای تاریک فوتبال بوشهر

سرپرست ورزش و جوانان بوشهر درباره آینده تیم های شاهین و ایرانجوان بوشهر اظهار کرد: این دو باشگاه خصوصی هستند و باید از نظر مدیریتی اصلاح شوند. اداره ورزش نیز صرفا نقش راهبری دارد و نمی تواند دخالت مدیریتی کند. مثلا اگر آنها برای لیگ دو ۲۰ میلیارد نیاز داشته باشند، انتظار است که مدیریت باشگاه ۲۰ میلیارد آن را تامین کند و ۵ میلیارد باقی مانده توسط دستگاههای دیگر پیگیری شود، درحالی که الان با همه توانی که این باشگاهها می گذارند، رقمی که آورده خودشان است، کمتر از این ارقام می باشد و هزینه جاری ما هم کمکی به آنها نمی کند.

وی در زمینه سرنوشت وعده اش در معارفه سرپرستی اداره کل ورزش مبنی بر پیگیری اسپانسر و حامی مالی برای تیم های فوتبال نیز پاسخ داد: پیگیری هایی در این زمینه داشته ایم، ولی به طور کلی باید بگویم از سوی باشگاهها نیز باید همگرایی و همکاری باشد و شرایط اسپانسر هم توسط آنها مورد توجه قرار بگیرد.

جمالی در پاسخ سوالی درباره فساد در فوتبال بوشهر از جمله قرار دادن بازیکنان تیم های پایه و بزرگسال در ترکیب در ازای دریافت پول گفت: این موضوع برعهده کمیته اخلاق هیات فوتبال است، ما نیز اگر مستنداتی برسد پیگیری می کنیم.