افتتاح طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) در استان بوشهر
افتتاح طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) در استان بوشهر

ندای استان:طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) با حضور ۱۴۰ نفر از دختران نوجوان استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،زینب اختری روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) در جمع ۱۴۰ نفر از دختران نوجوان استان بوشهر اظهار کرد: دختر ایرانی در همه اعصار زمانی راویان سرنوشت ساز ایران اسلامی بوده اند و بهترین قصه را از زبان مادر خود شنیده‌اند.

وی افزود: اینکه نخستین روایت را چه کسی انجام دهد و به چه زبانی روایت کند مهم است و در مرحله دوم آن چیزی که اهمیت دارد این است که چه چیزی بیان و از چه دریچه‌ای برای روایت آن ماجرا به مسایل نگاه می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) از استان بوشهر کلید خورد و در فاز نخست برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از دختران کنش‌گر اجتماعی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در جنگ روایت‌ها ۲ اولویت روایت اول و روایت صحیح اهمیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این آئین گفت: دختران ایران زمین باید به‌عنوان راویان اصلی دستاوردهای دولت ارزشی و انقلابی و موجب افزایش روحیه امید آفرینی در بین مردم باشند.

اکبر پورات اظهار کرد: دختران ایران بعنوان سرمایه‌های عظیمی به شمار می‌روند که با فعالیت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی جامعه اثرگذار هستند.

وی افزود: دختران ایران زمین به‌ عنوان مادران آینده کانون انتقال مفاهیم به نسل‌های بعد هستند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: رویکرد دولت انقلابی جایگاه بخشیدن به بانوان توانمند و انقلابی استان برای انتصاب در پست‌های مدیریتی و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری مبتنی بر ظرفیت‌های استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: طرح ملی روایت دختر ایرانی (ردا) در شهرستان عسلویه با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از دختران نوجوان این استان برگزار شده است.

رقیه زنگنه‌نژاد اظهار کرد: هدف قراردادن هویت ملی والای زن مسلمان ایرانی و خدشه‌دار کردن آن بعنوان یکی از هدف‌های دشمن به شمار می‌رود.

وی افزود : زمانی یک روایت برای قشر نوجوان جذابیت دارد که این روایت از زبان خود فرد بیان شود.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: آگاهی بخشی در عرصه‌های مختلف پیشرفت و روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا