مهمترین مقصد بوشهری ها کجاست؟
مهمترین مقصد بوشهری ها کجاست؟

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور با ناوگان عمومی حمل و نقل عمومی جابه جا شده‌اند.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد مسافر به وسیله ۵۹۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی جابه جا شده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۵۳ درصد مسافران با اتوبوس، ۴۱ درصد با مینی بوس و ۶ درصد با سواری کرایه عمومی جابجا شده‌ند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر تصریح کرد: میزان جابه جایی مسافران در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش و از نظر تعداد سفر ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۱ درصد از سفرها درون استانی و ۵۹ درصد سفرها برون استانی بوده است، ادامه داد: اصلی‌ترین مقاصد سفر بوشهری‌ها به فارس، تهران و خوزستان است.

اخترشناس یادآور شد: ۳۸ شرکت مسافری، یک هزار و ۷۳۰ راننده و یک هزار و ۱۴۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان بوشهر مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور را دارد گفت: شمار اتوبوس‌های این استان ۳۰۷ دستگاه با میانگین عمر ۱۰ سال که از میانگین ۱۵ سال کشور پائین تر است.

اخترشناس شمار مینی‌بوس‌های فعال استان بوشهر را ۶۹۱ دستگاه با میانگین عمر ۱۴ سال و ۱۶۷ دستگاه ماشین سواری با میانگین عمر ۱۴ سال در استان بوشهر فعال هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۵ دستگاه از ناوگان مسافری بوشهری بهسازی و نوسازی شده است.