سفر دریایی به قطر معطل چیست؟
سفر دریایی به قطر معطل چیست؟

ندای استان:سازمان بنادر در هر یک از سه بندر قطر که پذیرش مسافر داشته باشند، می‌تواند این خط کشتیرانی را ایجاد کند.

به گزارش ندای استان،معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر ترمینال مسافری بوشهر برای سفرهای داخلی فعال است، گفت که برای سفرهای بین‌المللی سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید برای تامین شناور مسافری اعلام آمادگی کند.

مجید علی‌نازی درباره ترمینال مسافری بوشهر و سفر از این بندر به مقصد قطر، به ایسنا توضیح داد: ترمینال مسافری بوشهر آمادگی لازم را دارد و الان هم داریم آن را در حد یک ترمینال بین‌المللی تجهیز می‌کنیم؛ البته در حال حاضر هم این ترمینال فعال است و همین الان هم سفرهای داخلی به جزایر هم‌جوار مانند جزیره خارک و بندر گناوه از سوی همین ترمینال مسافری بوشهر سرویس‌دهی می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود این ما منتظر سرمایه‌گذار خصوصی در بخش تامین شناور مسافربری مناسب هستیم؛  اگر نه خود سازمان بنادر در حوزه ایجاد و فراهم کردن زیرساخت و بستر پذیرش مسافر مشکلی ندارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه بخش خصوصی در چه صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش دارد، توضیح داد: ما به‌دنبال دریافت سوخت یارانه‌ای برای این شناورهای مسافری هستیم و این موضوع را به‌صورت توافقی بین وزارت راه، وزارت گردشگری و وزارت نفت پیگیری می‌کنیم؛ اگر این مساله محقق شود، برای سرمایه‌گذار و برگشت سرمایه کاملا قابل توجیه است.

علی‌نازی در پاسخ به اینکه آیا در صورت فراهم شدن امکان سفرهای دریایی بین ایران و قطر، مسافر هم در این مسیر وجود دارد، گفت: اگر بستر مناسبی وجود داشته باشد، ما در این مسیر مسافر هم داریم.

وی درباره مقاصد قطر از مبدا بوشهر نیز بیان کرد: سازمان بنادر در هر یک از سه بندر قطر که پذیرش مسافر داشته باشند، می‌تواند این خط کشتیرانی را ایجاد کند.

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه این اعلام آمادگی از سوی بخش خصوصی چه زمانی انجام می‌شود، اظهار کرد: چند بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند و لازم است استانداردهای بالای مسافری بین‌المللی را ایجاد کنند که بتوانیم آنها را برای این موضوع پذیرش کنیم.