«تجربی» رشته محبوب داوطلبان کنکور در بوشهر؛۶۴ درصد دختران هستند
«تجربی» رشته محبوب داوطلبان کنکور در بوشهر؛۶۴ درصد دختران هستند

ندای استان:به گفته افشاری تقاوت عمده این آزمون (دو نوبتی) با آزمون سال‌های قبل این است که دروس عمومی از این آزمون حذف شده و سوال‌ها تنها از میان درس‌های اختصاصی گروه آزمایشی مورد نظر طراحی شده است.

به گزارش ندای استان،نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر گفت: از ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ۶ هزار و ۱۷۵ داوطلب معادل ۴۰.۹۶ درصد مربوط به داوطلبان رشته تجربی است.

محمود افشاری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۷۹۸ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری معادل ۵.۲۹ درصد در رشته هنر، چهار هزار و ۵۶۸ داوطلب معادل ۳۰.۳ درصد در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۳۱ داوطلب معادل ۱۴.۱۳ درصد در رشته ریاضی و یک هزار و ۴۰۳ داوطلب معادل ۹.۳ درصد نیز در رشته زبان‌های خارجی شرکت دارند.

وی افزود: از ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب شرکت کننده در نوبت دوم کنکور سراسری استان بوشهر، ۹ هزار و ۷۶۵ نفر معادل ۶۴.۷۷ درصد دختران و پنج هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۳۵.۲۲ درصد پسران هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر تصریح کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های دهگانه این استان و جزیره خارگ برگزار می‌شود که پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس و ۹ هزار و ۷۷۵ نفر در دیگر شهرها بر سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند.

به گفته افشاری، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی با ۲ دفترچه در صبح چهارشنبه ۱۴۰۲.۴.۱۴ و آزمون گروه آزمایشی هنر با یک دفترچه در عصر چهار شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۴ برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با سه دفترچه در صبح پنج‌شنبه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک دفترچه در عصر پنج‌شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۵ برگزار می‌شود.

افشاری اعلام کرد: ساعت کار باجه رفع نقص از روز سه شنبه ۱۴۰۲.۴.۱۳ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲.۴.۱۴ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در محل معاونت آموزشی دانشگاه خلیج فارس انجام می‌شود.

وی گفت: شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸:۳۰ و عصر ساعت ۱۵ تعیین شده است.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر، تمام داوطلبان باید تا قبل از ساعت ۸:۱۵ برای آزمون‌های نوبت صبح و ساعت ۱۴:۴۵ برای آزمون‌های نوبت عصر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند و بعد از آن امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش، ماشین حساب، ساعت، دستبند و انگشتر هوشمند در جلسه امتحان ممنوع بوده و به منزله تخلف به شمار می‌رود.

افشاری تاکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری اطمینان داشته باشند اقدامات لازم برای صحت، امنیت و حفاظت آزمون انجام خواهد شد و با تدابیر و سخت‌گیری‌ها،امنیت آزمون‌ها تضمین می‌شود.

وی گفت: از داوطلبان و والدین آنها تقاضا می‌شود به شایعه‌های فضای مجازی توجهی نداشته باشند تا در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

به گفته افشاری تقاوت عمده این آزمون (دو نوبتی) با آزمون سال‌های قبل این است که دروس عمومی از این آزمون حذف شده و سوال‌ها تنها از میان درس‌های اختصاصی گروه آزمایشی مورد نظر طراحی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاثیر ۴۰ درصدی قطعی معدل نهایی دانش آموزان در پایه دوازدهم در تعیین رتبه قبولی کنکور (هر چه معدل به ۲۰ نزدیک‌تر باشد به نفع داوطلبان و هرچه نمره بدتر باشد با اعمال نتیجه منفی به ضرر داوطلبان است) و حذف زیرگروه‌های آزمایشی از کنکور از دیگر تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته است.

افشاری گفت: آزمون نوبت اول کنکور سراسری در روزهای ۳۰-۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور ۹۱۵هزار و ۱۵۱ داوطلب در کشور برگزار شد که سهم استان بوشهر از این شمار داوطلب ۱۳هزار و ۷۳۸ نفر بود.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانستند در یکی از سه گروه اصلی ( علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در ۲ نوبت آزمون (دی ماه و تیرماه) شرکت کنند اما فقط یک بار اجازه دارند انتخاب رشته کنند.

افشاری گفت: در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه ( در مرحله انتخاب رشته ) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر ۲ گروه اصلی میسر نیست.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر یادآور شد: امسال آزمون نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ روز های ۱۵-۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب به طور همزمان در کل کشور و در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.