شورا و شهرداری بوشهر در خصوص دکه‌ها فرافکنی می‌کنند
شورا و شهرداری بوشهر در خصوص دکه‌ها فرافکنی می‌کنند

ندای استان:مدیرکل بازرسی استان بوشهر در خصوص شورا و شهرداری بوشهر درخصوص مزایده واگذاری دکه‌ها فرافکنی می‌کنند، گفت: شهردار و شورای اسلامی شهر به خاطر فرار از پاسخگویی و نگرانی از کسب آرا توپ را در زمین بازرسی می‌اندازند.

به گزارش ندای استان،اسحاق شهبازی چهارشنبه ۳۱ خرداد در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: ما تنها ناظر عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستیم که آیا وظایف خود را طبق قانون خود درست انجام می‌دهند یا نه اما در عملکرد دستگاه‌ها هیچ دخالتی نمی‌کنیم. در خصوص دکه‌های سطح شهر بوشهر نیز قانون شهرداری را مکلف به برگزاری مزایده کرده است اما دکه‌هایی در سطح این شهر وجود دارند که سالها یک ریال هم پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از اجاره دکه‌ها به قلک شهرداری واریز می‌شود، اضافه کرد: طبق قانون بخشی از درآمدهای شهرداری صرف حقوق نیروها و بخشی دیگر باید هزینه خدمات شهری شود اما در خصوص پنج دکه مطبوعاتی شهرداری می‌توانست با ترک تشریفات رضایت را جلب کند.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه برخی از دکه‌های شهر بوشهر بیش از پنج سال است که قرارداد جدید نبسته‌اند، تصریح کرد: گزارش‌هایی از به‌رهن رفتن دکه‌ای در سطح شهر بوشهر به مبلغ بالای ۷۰۰ میلیون تومان وجود دارد، این دکه به‌صورت دست به دست به رهن رفته و پولی وارد شهرداری نشده است. در حالی که می‌شد این پول صرف حقوق کارگران شهرداری شود که گاهی تا سه ماه حقوق نمی‌گیرند.

از ظرفیت ترک تشریفات برای دکه‌های مطبوعاتی استفاده شود

شهبازی با بیان اینکه ۲ سال است درگیر موضوع دکه‌های سطح شهر بوشهر هستیم، تاکید کرد: ترس از رای نیاوردن در انتخابات نباید باعث شود که شورا و شهرداری بوشهر بازرسی را مسئول واگذاری دکه‌ها بداند.

وی با بیان اینکه افرادی پشت پرده دکه‌های سطح شهر بوشهر وجود دارند، عنوان کرد: نباید بازی برخی افراد را خورد که منافع آنها در به مزایده نرفتن این دکه‌ها است؛ افرادی که سالها این رانت زیر زبانشان مزه کرده است و حاضر به از دست دادن آن نیستند.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با تاکید بر اینکه اجرای قانون سخت است، افزود: شورا و شهرداری بوشهر باید تمرکز خود را بر اجرای صحیح قانون بگذارد تا دچار سرنوشت شورای شهر قبل نشوند.

پاساژ استوار تخلفات بسیاری دارد

شهبازی در خصوص پرونده پاساژ استوار گفت: این پاساژ تخلفات بسیاری دارد؛ چند طبقه برخلاف پروانه ساختمانی ساخته شده است. متاسفانه در آن زمان شهرداری و سازمان نظام مهندسی به موقع به پرونده ورود نکردند و آن را به کلاف سردرگم تبدیل کردند؛ در حالی که مدیر پروژه پولی برای ساخت ندارد، خریداران خواهان دریافت جریمه نیز هستند!

وی با بیان اینکه برخی از مغازه‌های این پاساژ بدون پیمانکار راه افتاده است، اظهار کرد: به دادستان و شهرداری در این خصوص نامه زده شده است که اگر روزی حادثه‌ای نظیر متروپل در آن رخ دهد، بسیاری از ارگان‌ها مسئول هستند.

  • منبع خبر : ایسنا