ندای استان:فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با هوشیاری مأموران پاسگاه انتظامی «بخش شیف» شهرستان بوشهر یک کوزه عتیقه مربوط به دوره اشکانیان کشف شد.

به گزارش ندای استان،سردار حیدر سوسنی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی بخش شیف هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی مردی میانسال که با مشاهده پلیس تغییر مسیر دادند مظنون شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: مأموران انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند که در حین تعقیب و مراقبت اقدام به پرتاب کوله پشتی خود نمود و از محل متواری شد.

وی با بیان اینکه مأموران در بررسی از کوله پشتی یک عدد کوزه عقیقه کشف کردند، گفت: کوزه کشف شده حسب دستور مقام قضائی به اداره میراث فرهنگی استان انتقال شد.

سردار سوسنی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کوزه عتیقه را متعلق به دوره اشکانیان اعلام کردند، بیان داشت: ارزش این اثر باستانی ۲۰۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان مربوطه برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر قاچاق اشیا عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست؛ برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.