تجهیز بنادر استان به ۵ شناور آتشخوار
تجهیز بنادر استان به ۵ شناور آتشخوار

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار ۴ شناور آتشخوار جدید در بنادر شمالی و مرکزی استان خبر داد و گفت: یک فروند شناور آتشخوار دیگر نیز به‌زودی در دیر استقرار خواهد یافت.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی‌نسب از تجهیز هشتاد درصدی بنادر استان بوشهر به شناور آتشخوار خبر داد و گفت: در راستای ارتقای ایمنی و توانمندی بنادر برای مقابله با آتش سوزی، ۲ شناور آتشخوار در بندر گناوه و ۲ شناور آتشخوار در بنادر دیلم و رستمی مستقر شد و به‌زودی یک فرو‌ند آتشخوار دیگر نیز در بندر دیر استقرار می‌یابد.

وی افزود: در زمان حاضر شناور‌های آتشخوار در شش بندر استان بوشهر از شمال تا جنوب، متناسب با عمق حوضچه و محدودیت‌های مانور استقرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در حوزه تجهیزات اطفاء حریق خشکی و پای اسکله، یکسری سامانه‌های اطفاء حریق ثابت از جمله هیدرانت‌ها، شبکه رینگی و تاور‌های آتش‌نشانی در راستای حفاظت از تاسیسات بندری نصب شده‌اند و توان اطفاء حریق بنادر به میزان قابل توجهی تقویت شده است.

به گفته وی بررسی سوانح آتش‌سوزی موتور لنج‌ها بیانگر این است که غالب حریق‌های به وقوع پیوسته، مرتبط با  رعایت نکردن ایمنی و خطای انسانی است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در همین راستا خدمه شناور‌های سنتی باید با اصول ایمنی کار بر روی موتورلنج‌ها آشنایی کافی داشته و همچنین مالکان شناور‌ها یک ملوان را به صورت شبانه‌روزی بر روی شناور‌ها به‌عنوان نگهبان به‌کار گیرند.

وی گفت: در کنار این پنج شناور آتش خوار، یدک‌کش‌های بندر و حتی شناور‌های ناجی مستقر در بنادر استان نیز ضمن انجام وظیفه ذاتی خود، به سامانه آتش‌خوار تجهیز شده‌اند تا در صورت نیاز، در عملیات اطفا حریق مشارکت کنند.