راه آهن منتظر شتاب/ الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر
راه آهن منتظر شتاب/ الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر

ندای استان:هزار قطعه زمین در عالیشهر برای واگذاری به مشمولان قانون جوانی جمعیت/ ۵۰۰ تخت جدید به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود/ افزایش سه برابری آب‌شیرین‌کن‌ها در استان

به گزارش ندای استان،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در طرح نهضت مسکن، سهمیه استان بوشهر ۴۰ هزار واحد می باشد که اکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است که بیشترین پیشرفت در خورموج، دیّر و برازجان با ۵۰ درصد است.

محمدهادی رستمیان در نشست خبری اظهار کرد: در عالیشهر آمادگی واگذاری هزار قطعه زمین برای ساخت منزل ویللایی هستیم که در راستای حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت واگذار می شود.

به گفته وی، خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر (که فرزند سوم از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده) مشمول واگذاری رایگان این زمین ها می شوند.

الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر

رستمیان از الحاق اراضی جدید به شهر بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اراضی باعث توسعه شهر از سمت دیگر خواهد شد که به محض تصویب طرح در شورای عالی شهرسازی، اطلاع رسانی خواهد شد. البته واگذاری این زمین ها به افرادی است که تاکنون امتیاز زمین دولتی نگرفته اند.

معاون استاندار در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تمهیداتی پیش بینی شده که اتفاقات واگذاری شهرک نیایش به افراد خاص برای زمین های جدید شهر بوشهر رخ ندهد، تصریح کرد: در این رابطه حساسیت زیادی داریم و قطعات آن طوری دیده شده که امکان واگذاری عالمانه و عادلانه فراهم باشد و افراد خاص یا کسانی که قبلا امتیاز زمین دولتی داشته اند، اینجا زمین نگیرند. قطعا در زمان شروع واگذاری هم اطلاع رسانی کامل خواهیم داشت تا عدالت برای همه مشمولان رعایت شود.

گفته می شود این اراضی روبروی محلات تنگک ها و همچنین بین پلیس راه قدیم تا دانشگاه فنی امام خامنه ای مدنظر است.

راه آهن منتظر شتاب

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درباره پروژه راه آهن بوشهر- شیراز که در سفر دوم رییس جمهوری هم وعده شتاب در آن داده شد، گفت: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته، اما با اجرایی شدن تهاتر نفت، روند پروژه شتاب خوبی خواهد گرفت.

رستمیان ادامه داد: پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز نه فقط برای بوشهر که برای کل کشور و به ویژه مرکز نشینان مهم است. بودجه عمرانی استان محدود و کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما این پروژه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. تامین منابع پروژه راه‌آهن بوشهر با شیوه‌های معمول ممکن نیست از این رو تهاتر نفت پیشنهاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته است اما این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور و مجوز تهاتر نفت برای اجرای آن گرفته شده است. تهاتر نفت همکاری وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد و با اجرایی شدن آن روند پروژه شتاب خوبی خواهد گرفت.

افزایش سه برابری آب‌شیرین‌کن‌ها در استان

رستمیان تصریح کرد: پیش‌تر ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در کنگان، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در بوشهر، ۶۰۰ متر مکعب در گلستان دشتی بود. اما در دولت سیزدهم آب‌شیرین‌کن‌های ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در سعدآباد و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در وحدتیه، ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا بوشهر و ۱۲ هزار مترمکعب در سیراف وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در استان بوشهر امروز بهتر از گذشته، هرچند مشکلاتی هنوز وجود دارد، اضافه کرد: در آینده ۱۰ هزار متر مکعب در سیراف، هزار متر مکعب شیف و هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در اخند نیز شیرین‌سازی خواهد شد تا ظرفیت آب‌شیرین‌های استان به ۱۰۲ هزار متر مکعب برسد.

سد دالکی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درباره وضعیت سدها هم عنوان کرد: سد دالکی به۵۰درصد پیشرفت فیزیکی، سد دشت پلنگ به ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی و سد باهوش اتگستان به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رستمیان با اشاره به تکمیل شدن سد اخند عسلویه در دولت سیزدهم، افزود: مطالعات سدهای کاردنه دشتی، سد دهرود دشتستان، سد چهارروستایی گناوه، سد کلاکل جم و سد انوری در شبانکاره در حال انجام است تا به محض تکمیل مطالعات مرحله انتخاب پیمانکار و تامین منابع انجام بگیرد.

۵۰۰  تخت جدید به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی در استان وجود دارد که با اقدامات انجام شده ۴۸۰ تخت دیگر تا پایان این دولت به ظرفیت بهداشت و درمان استان بوشهر اضافه خواهد شد. اینها شامل بیمارستان جدید بوشهر، ۱۷ شهریور برازجان و بیمارستانی در عسلویه است.

رستمیان با اشاره به احداث پایانه مسافری دریایی در بوشهر گفت: این استان بندری، فاقد پایانه مسافری دریایی در شان مردم بود که از سال گذشته احداث این پایانه با همکاری و همراهی سازمان بنادر و دریانوری در دستور کار قرار گرفت. در پیمان اولیه مقرر بود که در خرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد که با تلاش های صورت گرفته، این زمان چهارماه زودتر خواهد بود و در دی ماه امسال شاهد افتتاح پایانه مسافرت دریایی استان با استانداردهای بین المللی خواهیم بود.