هزار قطعه زمین در عالیشهر واگذار می‌شود
هزار قطعه زمین در عالیشهر واگذار می‌شود

ندای استان:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته است اما با اجرایی شدن تهاتر نفت، روند پروژه شتاب خوبی خواهد گرفت.

به گزارش ندای استان،محمدهادی رستمیان یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز نه فقط برای بوشهر که برای کل کشور و به ویژه مرکز نشینان مهم است. بودجه عمرانی استان محدود و کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما این پروژه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. تامین منابع پروژه راه‌آهن بوشهر با شیوه‌های معمول ممکن نیست از این رو تهاتر نفت پیشنهاد شده است.

وی از روند اجرایی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز طول راه آهن بوشهر به شیراز را ۴۳۷ کیلومتر دانست و اضافه کرد:  ۱۲۵ کیلومتر این پروژه در استان بوشهر ومابقی در استان فارس قرار دارد. اکنون پیمانکار مشغول انجام یک قطعه ۲۵ کیلومتری که بسیار سخت، در کوه‌های بلند، چند دهانه‌ای و تونل‌دار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: پروژه راه آهن بوشهر – شیراز پیشرفت فیزیکی نسبت به قبل نداشته است اما این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور و مجوز تهاتر نفت برای اجرای آن گرفته شده است. تهاتر نفت همکاری وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد و با اجرایی شدن آن روند پروژه شتاب خوبی را خواهد گرفت.

ظرفیت آب‌شیرین‌های استان بوشهر به ۱۰۲ هزار متر مکعب می‌رسد

رستمیان با اشاره به ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر تصریح کرد: پیش‌تر ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در کنگان، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در بوشهر، ۶۰۰ متر مکعب در گلستان دشتی بود. در دولت سیزدهم اما آب‌شیرین‌کن‌های ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در سعدآباد و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در وحدتیه، ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا بوشهر و ۱۲ هزار مترمکعب در سیراف وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آب در استان بوشهر امروز بهتر از گذشته است، اضافه کرد: در آینده ۱۰ هزار متر مکعب در سیراف، هزار متر مکعب شیف و هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در اخند نیز شیرین‌سازی خواهد شد تا ظرفیت آب‌شیرین‌های استان به ۱۰۲ هزار متر مکعب برسد.

سد دالکی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: سد دالکی با ظرفیت ۴۳۲ میلیون متر مکعب آب بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی، سد دشت پلنگ با ظرفیت ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی و سد باهوش با ظرفیت ۱۹ میلیون متر مکعب آب که در دور اول سفر رئیس جمهور فقط مطالعات آن انجام شده بود اکنون به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رستمیان با اشاره به تکمیل شدن سد اخند با ۲ میلیون متر مکعب و باغان ۳۲ میلیون متر مکعب ظرفیت در دولت سیزدهم، افزود: مطالعات سدهای کاردنه دشتی، سد دهرود دشتستان، سد چهارروستایی گناوه، سد کلاکل جم و سد انوری در شبانکاره در حال انجام است تا به محض تکمیل مطالعات مرحله انتخاب پیمانکار و تامین منابع انجام بگیرد.

وی گفت: در ۱.۵ سال گذشته ۴۷ کلاس درس با ۲۵۱ کلاس درس با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانافتتاح و عملیات اجرای ۵۴ مدرسه با ۲۱۰ کلاس با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در استان بوشهر آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه طول راه‌های استان بوشهر چهار هزار و ۵۲۵ کیلومتر است، افزود: این راه‌ها سرمایه ملی هستند و ارزش بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومانی دارد و از آنجا که منابع اعتباری ما محدود و باید سالانه سه تا ۱۰ درصد اعتبار برای نگهداری آنها هزینه کرد، توازن برقرار کردن میان اینها سخت است و هنر می‌خواهد.

رستمیان با اشاره به اجرای شدن بزرگراه بزباز ـ بندو در شهرستان عسلویه به طول ۲۵ کیلومتر، تصریح کرد: پیمانکار پروژه محور دالکی-کنارتخته که از مسیرهای اصلی کشور به شمار می‌رود و مسیر اتصالی چهار استان بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است، انتخاب شده و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارسال کمترین قطعی برق را در استان بوشهر شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد: توسعه ۴۰ هزار مشترک با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، بهسازی برق ۱۲۰ روستا با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد تومان، انجام ۲۰۰ دستگاه پست هوایی برای رفع افت ولتاژ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، اصلاح، مقام‌سازی و بهینه سازی ۲ هزار واحد شبکه و سیم فرسوده با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، واگذاری ۶۹۰ پنل خورشیدی به عشایر از جمله اقدامات انجام شده در حوزه برق استان بوشهر است.

هزار قطعه زمین در عالیشهر واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به سهمیه ۴۰ هزار واحدی استان بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: اکنون ۱۲ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی در این استان در حال ساخت است که بیشترین پیشرفت فیزیکی مربوط به تعدادی از پروژه‌ها در خورموج، دیّر و برازجان با ۵۰درصد پیشرفت هستند.

رستمیان اظهار کرد: در عالیشهر آمادگی واگذاری هزار قطعه زمین در راستای قانون جوانی جمعیت وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ هزار و ۱۸۰ متر مربع به زیربنای درمانی در استان بوشهر با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی در استان وجود دارد، با اقدامات انجام شده ۴۸۰ تخت به ظرفیت بهداشت و درمان استان بوشهر اضافه خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا