بدهی ۲۸ میلیارد تومانی آموزش و پرورش بوشهر
بدهی ۲۸ میلیارد تومانی آموزش و پرورش بوشهر

ندای استان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تعیین تکلیف ۲۸.۵ میلیارد تومان بدهی انباشته شده آموزش و پرورش این استان به دستگاه‌های خدمات‌رسان در بخش آب و برق ضروری است.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مدارس استان بوشهر اظهار کرد: ۱۶.۵ میلیارد تومان از این مبلغ بدهی مربوط به آب و ۱۲ میلیارد تومان نیز مربوط به برق است.

وی افزود: این میزان بدهی آموزش و پرورش به دستگاه‌های خدمات‌رسان مربوط به ۹ سال گذشته است که باید تعیین تکلیف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: تلاش می‌شود این مبلغ بدهی انباشته شده آموزش و پرورش به دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با راهکارهای مناسب و در یک فرصت زمانی مشخص، تقسیط شود.

پورات ادامه داد: همچنین به صورت اولویت‌بندی کنتورهای آب و برق و سایر تجهیزات مربوط به مدرسه‌ها برای مصرف بهینه هوشمندسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای مصرف بهینه آب و برق مدرسه‌ها اعتبار لازم برای تفکیک انشعاب آب و برق سرایداری مدرسه‌های استان تامین می‌شود.

پورات یادآور شد: با پیگیری‌ و رایزنی‌های انجام گرفته تلاش می‌شود از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مدارس استان توسعه و تجهیز شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای در استان بوشهر نباید از بابت تجهیزات و امکانات کمبود داشته باشد و دانش‌آموزان باید به بهترین شکل ممکن تحصیل کنند.