مردم استان بوشهر از رئیس جمهور چه درخواستی داشتند؟
مردم استان بوشهر از رئیس جمهور چه درخواستی داشتند؟

ندای استان:مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: حدود ۹۸ درصد از نامه‌های مردم بوشهر در دومین سفر رئیس جمهور و هیات همراه به این استان ارجاع شده و این فرآیند به زودی به اتمام می‌رسد.

به گزارش ندای استان،محمدحسین ستوده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۵۲ هزار و ۶۰۰ نامه درخواست مردمی به ثبت رسید که از این شمار ۳۱ هزار مورد در تماس با سامانه الکترونیکی ارتباط دولت و مردم ثبت شده و بیش از ۲۱ هزار نفر نیز خواسته خود را به صورت نامه کاغذی ارائه کردند.

وی ادامه داد: درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه، اشتغال، تسهیلات خوداشتغالی و مطالبات مالی بیشتری تعداد این درخواست‌های مردمی را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر عنوان کرد: اداره کل‌های اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید از دستگاه‌هایی هستند که بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به آنها ارجاع شده است.

ستوده اظهار کرد: به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که این درخواست‌ها در زودترین زمان ممکن رسیدگی شود اما این رسیدگی درست و انجام کار فدای سرعت نشود.

وی توضیح داد: با ثبت هر درخواست در سامانه سامد در سه نوبت ثبت درخواست، ارجاع به دستگاه مرتبط و پایان رسیدگی و مختومه شدن آن برای درخواست‌کننده پیامک ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر از افرادی که درخواست خود را در این سفر ارائه کرده‌اند خواست تا از تماس مکرر با ۱۱۱ (سامانه سامد) برای پیگیری نتیجه خودداری کنند چرا که هر مرحله از رسیدگی، با ارسال پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود و در پایان می‌توانند انجام کار خود را از دستگاه مربوط دنبال کنند.

ستوده با بیان اینکه تماس با ۱۱۱ سبب ایجاد ترافیک در خط‌های پاسخگویی این سامانه می‌شود، یادآور شد: مردم سراسر استان بوشهر در همه ایام سال می‌توانند درخواست‌های خود را در تماس با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت به شماره ۱۱۱ بدون هیچ کدی مطرح کنند و این درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن ثبت، رسیدگی و به دستگاه‌های مرتبط ارجاع می‌شود.